InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Snel en makkelijk geld verdienen

Snel en makkelijk geld verdienen

Snel en makkelijk geld verdienen Soms kom je advertenties tegen die jou vertellen dat je gemakkelijk en snel geld kunt verdienen. Dit lijkt te mooi om waar te zijn, en vaak is dat het ook. Wat zijn de trucs, waar moet je op letten als je zulke links tegenkomt? En is het wel mogelijk om snel en gemakkelijk geld verdienen ook echt waar te maken?

Verdien gegarandeerd 50 euro per uur!?

Als je op het internet of in de krant een vacature tegenkomt waar je gegarandeerd 50 euro per uur kunt verdienen zonder dat je een vooropleiding nodig hebt, moeten er alarmbellen gaan rinkelen. Vaak gaat dit om thuiswerk en juist in die sector komen we veel twijfelachtige aanbiedingen tegen die eerst een zoeklicht verdienen voordat je contact met hen opneemt. Waar moet je nou op letten?

Aandachtspunten

  • Als je eerst geld moet investeren, in bijvoorbeeld een boek, een headset of een computerprogramma, dan is het per definitie foute boel. Een echte werkgever zou namelijk een contract aanbieden, waarbij zulke zaken geregeld zijn zonder dat ervoor hoeft te betalen. Zou je bijvoorbeeld een horecabaan accepteren waar je zelf de glazen mee moet nemen?
  • Als je gegarandeerd een bepaald hoog salaris aangeboden krijgt, zonder dat je een bepaalde opleiding nodig hebt, is het zaak goed op te letten wat voor werk het betreft, vooral als het thuiswerk is. Vaak gaat het hier om het voeren van seksueel getinte telefoongesprekken. Als dit geen probleem voor je is, dan moet je het vooral doen- maar weet waar je aan toe bent.
  • Als er alleen contact mogelijk is via het internet of telefoon, zonder een persoonlijk gesprek face-to-face, dan is het per definitie mis. Vaak heb je dan te maken met een computerprogramma die alleen uit is op jouw gegevens, om die door te verkopen aan derden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Hier krijg je ook geen geld voor!
  • Als er alleen informatie is in het Engels, of in het gebrekkig Nederlands, dan is het verstandiger om niet in te gaan op de advertentie.
  • Investeer nooit geld in een baan voordat je een persoonlijk gesprek hebt gehad, en je zeker weet dat je bij een betrouwbare werkgever zit!

Is het mogelijk snel en makkelijk geld verdienen?

Van de honderd advertenties zullen er na deze vijf aandachtspunten misschien één of twee overblijven. Is het dan wel mogelijk om snel en gemakkelijk geld te verdienen? Het antwoord is een niet volmondig ja. Als je websites kunt bouwen, dan zit je redelijk safe wanneer je een eigen bedrijfje opstart om websites te ontwikkelen en te onderhouden voor bedrijven. Je kunt jezelf redelijk makkelijk aanleren hoe je websites moet bouwen; er zijn genoeg tutorials beschikbaar op internet!

Er wordt ook beweerd dat het schrijven van artikelen veel geld op kan leveren, maar dat moet echt weerlegd worden. Om een artikel te schrijven dat werkelijk informatief is voor lezers, is veel research nodig en energie. Wellicht is er veel geld te verdienen, maar als je achteraf uitrekent wat het per uur opbrengt, dan is het verstandiger tot even terug te gaan naar de vacaturebank.

Conclusie

Met de vijf aandachtspunten in dit artikel heb je een redelijk stabiel handvest om te bepalen welke aanbiedingen nou echt niet de moeite waard zijn, en welke misschien iets meer aandacht verdienen. Laten we het standaardvoorbeeld eens aanhalen; het in elkaar zetten van pennen als thuiswerk, tegen een stuksloon. Als je hier handig in bent, en je werkt flink door, dan is het goed mogelijk er een leuk salaris uit te slepen. Het ontwikkelen en onderhouden van websites zal je evengoed nog meer geld opleveren. Een laatste manier is het invullen van enquêtes via een onderzoeksbureau; bedrijven zijn bereid goed te betalen voor informatie omdat zij daar hun producten op aan kunnen passen. Maar, het meest belangrijk; Als je het niet honderd procent vertrouwd, moet je het honderd procent niet doen.
© 2010 - 2019 Historia, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met thuiswerkGeld verdienen met thuiswerkKun je geld verdienen met thuiswerk of is al het thuiswerk onbetrouwbaar? Thuiswerk kan zeker een goede inkomstenbron zi…
Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Je hebt het vast wel eens gezien: aanbieders voor thuiswerk die vaak duizenden euro’s per maand beloven. Veel mensen dro…
Is het mogelijk om geld te verdienen met internet?Vanuit huis geld verdienen met internet is niet moeilijk. Er zijn veel beschikbare opties voor thuiswerk, waar je alleen…
Kun je snel geld verdienen met thuiswerk?Kun je snel geld verdienen met thuiswerk?Wanneer je het woord 'thuiswerk' invult op en zoekmachine, krijg je honderden resultaten. Veel aanbieders beloven honder…
Snel geld verdienen met thuiswerkSnel geld verdienen met thuiswerkBinnen de thuiswerkbranche worden vaak gouden bergen beloofd, gouden bergen geld wel te verstaan. Helaas gaat dit lang n…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Snel en makkelijk geld verdienen"

Infoteur: Historia
Laatste update: 15-12-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!