InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Het complete overzicht met thuiswerk!

Het complete overzicht met thuiswerk!

Het complete overzicht met thuiswerk! Dit schrijven is gebaseerd op eigen ervaring en kennis. Het geeft een overzicht wat je allemaal aan thuiswerk kan doen met zeer veel bruikbare tips, naast natuurlijk het schrijven van artikelen voor www.infonu.nl!

De indeling:

MLM: multi-level-marketing

(bron: wikepedia) “MLM is een zakenmodel (en business model) waarbij diensten of producten verkocht worden door middel van een gelaagd systeem van vertegenwoordigers of distributeurs. Sommige MLM-systemen noemen deze personen ook wel (verkoop)consultants. Vaak gaat de gelaagde structuur gepaard met vooraf gestelde niveaus of levels, met vooraf gestelde kwantumkortingen. Het level wordt bepaald door de grootte van de gerealiseerde omzet. De omzet van een individuele vertegenwoordiger kan groeien door meer te verkopen aan eindgebruikers, of meer wederverkopers aan zich te binden. Doordat deze wederverkopers op hun beurt ook weer wederverrkopers aan zich kunnen binden ontstaat een gelaagde of piramidestructuur.

Vrijwel altijd opereren MLM-organisatie volledig op een freelance basis, dat wil zeggen niemand staat in een arbeidsrechtelijke dienstbetrekking tot de moederorganisatie. De deelnemers zijn dan zelfstandige ondernemers en geen werknemers van het bedrijf.

Het idee achter multi-level marketing is dat op deze manier op goedkope wijze een groot distributienetwerk gebouwd kan worden waardoor een diepere marktpenetratie ontstaat door de werking van mond-tot-mondreclame. Doordat de distributeurs vaak aan vrienden, kennissen of bekenden verkopen genieten ze meer vertrouwen dan in een gewone winkelsituatie. Nadeel van deze vorm van verkopen voor het moederbedrijf is wel dat er minder controle over het verkoopproces kan worden uitgeoefend.

Het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing organisatie is het feit dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM systeem, worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eind consument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants.”

De mij bekende MLM-voorbeelden, waarmee ik contact heb gehad om de achterliggende werkwijze te doorgronden, zijn:
  • Herbalife (zie ook: http://www.herbalifeww.com/nl/persona_driver.php)
  • Xango (zie: http://www.mangosteenvrucht.nl/index.html)
  • Melaleuca (zie bijlage: melaleuca presentatie.pdf)
  • Kleeneze (zie ook: http://www.kleeneze.nl/business-opportunity/introduction.html)
  • Juvio (zie: http://www.mach90.com/a.asp?p=4a5d316389584)
  • DHS (Discount Home Shoppers)

Kijk ook eens op: www.SecretsOfMarketing.info

Al met al kan ik als conclusie geven dat er best wel tot € 1.000,- per maand is bij te verdienen, maar dat je daar vergelijkbare energie in moet steken en je niet rijk moet rekenen!

Internetverkoop

Internetverkoop kan op allerlei manieren. Ikzelf heb ervaring met www.marktplaats.nl en www.speurders.nl, maar ook met de veilingsite www.ebay.nl.

Tips voor een winstgevende en leuke business zijn:
  • Koop de koopjes (op deze sites, ergens anders op internet of via opkopers) en verkoop ze wederom. Zorg dat je niet blijft zitten met restanten of biedt deze weer aan met kortingen en als pakketten.
  • Biedt in je woonplaats aan oude zaken te verkopen tegen 10%. Maak dan een foto en plaats ze op de sites.
  • Verkoop je eigen oude kleding.
  • Koop bijna complete verzamelingen munten of postzegels, maak ze compleet en verkoop ze met een opslag.
  • Verkoop e-books (zie daarvoor www.makkelijkgeldverdienen.com)

Voor E-bay is het handig om als koper gebruik te maken van www.auctionsniper.nl, waarbij vlak voor de gong automatisch het hoogste bod wordt geplaatst binnen jouw limiet. Ook handig voor het massaal uploaden van artikelen is turbolister (binnen e-bay)!

Om de verdiensten gemakkelijk te regelen (naast de mogelijkheid voor overschrijvingen adviseer ik om PAYPAL te gebruiken (de premier-rekening). In de verkoopprijs zou ik (naast de evt. verzendkosten van de artikelen) ook rekening houden met deze kleine kosten! Het is nl. gratis voor de koper, maar niet voor de verkoper!

Wederom strekken de bijverdiensten naar mijn mening uit naar maximaal een modaal inkomen, wederom afhankelijk van je eigen inspanningen.

Fysiek Thuiswerk

Dit omvat vaak inpakwerk. Het wordt dan gratis bezorgd en afgehaald en je krijgt (redelijk) betaald per hoeveelheid. Daarnaast gaat het ook om directe verkoop, telefonische verkoop of PC-werkzaamheden. Ik verwijs je hier naar de diverse thuiswerkcentrales op het internet.

Tips

Kijk ook eens op de sites:
  • www.succesvollefranchise.nl
  • www.onestepfuture.com
  • freelance.startpagina.nl
  • thuiswerk.startpagina.nl

Eindconclusie:

Ik schets hier een waslijst met mogelijkheden, en als je dus fulltime aandacht geeft aan bovengenoemde zaken, kan je in je eigen tijd zeker meer dan een modaal inkomen vergaren. Maar laat je niets wijs maken, want niets is voor niets!
© 2007 - 2019 Senger, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Thuiswerk als pedicureVanuit huis kun je gemakkelijk als pedicure werken. Hier zijn diverse opleidingen voor en je klanten komen bij je aan hu…
Geld verdienen met thuiswerkGeld verdienen met thuiswerkKun je geld verdienen met thuiswerk of is al het thuiswerk onbetrouwbaar? Thuiswerk kan zeker een goede inkomstenbron zi…
Thuiswerkers opgelicht, wat nu?Thuiswerkers opgelicht, wat nu?Thuiswerk is een belangrijke bron van inkomsten voor veel mensen in onze samenleving. Je kunt er een goed salaris mee ve…

Reageer op het artikel "Het complete overzicht met thuiswerk!"

Reactie

Karen, 14-06-2007 19:38 #1
Hallo,

Wat wellicht voor de thuiswerk-zoekenden handig is om te weten: er is maar heel weinig aanbod fysiek thuiswerk. Thuiswerkcentrales hebben wachtlijsten van zes maanden tot soms 2 jaar, vrijwel geen enkele thuiswerkcentrale plaatst vacatures. Dat betekent dus dat de advertenties voor thuiswerk die je wel tegenkomt onjuist zijn, deze zijn alleen maar bedoelt om werkzoekenden naar websites te leiden waar een betaalde bemiddeling wordt aangeboden.

Er zijn intussen verschillende websites die aandacht besteden aan deze misleidingen, een goed voorbeeld is www.meldpuntthuiswerk.nl

groetjes
Karen

Infoteur: Senger
Gepubliceerd: 16-05-2007
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 1
Schrijf mee!