InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Thuiswerk Vormen

Thuiswerk Vormen

Thuiswerk Vormen Naast de traditioneel, en meest bekende, vorm van thuiswerk: produktie- en inpakwerk zijn er talloze andere thuiswerkvormen. Dit artikel geeft een overzicht en beknopte uitleg van thuiswerkvormen.

Thuiswerk vormen

Naast het bekende inpakwerk zijn er meer mogelijkheden om thuis te werken. Hier treft u een overzicht aan van mogelijke thuiswerkbanen. Ook worden banen waarbij u vanuit huis werkt en uw eigen tijd indeelt hierin meegenomen.

Hieronder een beknopte uitleg van een aantal verschillende thuiswerkvormen.

Administratief/Secretarieel

Er is geen grote vraag naar administratief thuiswerkers, echter de vraag is wel groeiende. Wanneer u ruime ervaring heeft in administratief/secretarieel werk dan kunt u overwegen uzelf te profileren als zelfstandig administratief medewerker. U bepaalt zelf voor welke opdrachtgevers u werkt, u maakt afspraken met opdrachtgevers en stelt de tarieven op.

Affiliatemarketing

Bij affiliatemarketing gaat het om geld verdienen met het promoten van diensten en/of producten van anderen. Steeds meer bedrijven kiezen voor deze vorm van reclame. De kosten zijn vaak lager dan dure reclame campagnes, bijkomend voordeel is dat hun website veel genoemd wordt op andere sites, wat de positie in zoekmachines ook ten goede komt.

Arbeidsbemiddelaar

Arbeidsbemiddelaars zijn er in diverse vormen. De meest bekende vormen zijn waarschijnlijk die van Intercedent en Reïntegratie Consulent. Wanneer u kijkt naar de arbeidsmarkt dan is duidelijk dat er een grote vraag is naar werkzoekenden, tegelijkertijd zijn talloze werkzoekenden op zoek naar (ander) werk.

Als arbeidsbemiddelaar ondersteunt u deze werkzoekenden. Er zijn mogelijkheden om als arbeidsbemiddelaar vanuit huis te werken, bijvoorbeeld met het opzetten en beheren van een vacaturesite die professionaliteit en betrouwbaarheid uitstraalt.

Telefonische verkoop

Telemarketing is het doelmatig en systematisch benaderen van een doelgroep. De telefoon wordt hierbij als effectief tool ingezet. Het is een krachtig tool omdat er direct respons is. De enige manier die wellicht nog effectiever zou kunnen werken is een persoonlijk gesprek. Echter in de hectische maatschappij waarin wij leven heeft vrijwel niemand tijd, en zin, om te investeren in persoonlijke gesprekken. Telefonisch persoonlijke gesprekken zijn dan een prima vervanging.

Consulent/Distributeur

Consulenten geven advies, dat kan gaan om een product maar het kan ook om een dienst gaan. De mogelijkheden ten aanzien van werken als Consulent zijn dan ook zeer uiteenlopend. Van distributeur tot persoonlijk adviseur, van thuiswerken tot werken vanuit huis, gericht op verkoop of gericht op het informeren van mensen.
Als consulent gericht op het geven van advies bestaat uw werk hoofdzakelijk uit informeren en adviseren, dat kan telefonisch, via email of in persoonlijke gesprekken zijn.

Als distributeur bent u zowel verantwoordelijk voor het opbouwen en uitbreiden van een klantenkring als voor een correcte afwerking van geplaatste bestellingen. Hoe dit exact in zijn werk gaat hangt af van de werkwijze per organisatie. Uw inkomsten zijn doorgaans op commissiebasis, u ontvangt een vast percentage van de verkoopprijs voor iedere verkoop die via u wordt gerealiseerd.

Coach

In een maatschappij waar steeds meer eisen gesteld worden op diverse fronten groeit de behoefte aan persoonlijke begeleiding op uiteenlopende gebieden. Denk bijvoorbeeld aan een ondernemerscoach, een bedrijfscoach, sollicitatie coach. Naast de zakelijke markt is er ook een groeiende vraag in de particuliere sfeer, denk daarbij aan relatie coach, personal coach, mental coach, stress counselor, rouw coach, school coach.

Geld verdienen met lezen van reclame boodschappen

De Get Paid Programs (Spaarprogramma's) zijn de laatste jaren enorm in opkomst, er zijn talloze kleine websites die dit soort programma's aanbieden en slechts een paar grote. Wanneer u zich er serieus mee bezighoudt kunt u een leuke bijverdienste eraan over houden.

Wel zijn er een aantal richtlijnen die u zich voor ogen moet houden:
  • Aanmelden bij talloze programma's vergroot niet uw inkomen, ieder programma waarvoor u zich aanmeldt daar moet u tijd in investeren. Het is beter een selectie te maken van programma's die u aanspreken en zich slechts bij een paar aan te melden.
  • Overal zijn de aanmeldbonussen de lokkertjes waarmee u snel over de drempel zult worden getrokken, er zijn echter ook uitbetalingsdrempels die u wel eerst moet behalen voor er wordt uitbetaald.

Produktie en inpakwerkzaamheden

Enorm veel mensen zijn op zoek naar inpak- of productiewerk dat zij thuis kunnen doen. Er zijn natuurlijk wel een aantal thuiswerkcentrales in Nederland echter het aanbod werk is lang niet zo groot als de vraag. Omdat er zo'n enorme vraag naar is zijn er veel spelers op de markt die hulp bieden bij het vinden van thuiswerk.

Toch blijft de beste, en goedkoopste, weg om dit thuiswerk te vinden simpelweg om er zelf naar te zoeken. Informeer bij familie en vrienden, misschien kennen zij iemand die dit thuiswerk doet en kunt u daarbij informeren.

Ondernemen

Veel ondernemers werken vanuit huis of (grotendeels) thuis. Werken als zelfstandig ondernemer of freelancer biedt talloze voordelen. U bepaalt zelf uw werktijden, u bepaalt zelf het aantal uur dat u wilt werken. U heeft een grote mate van vrijheid die echter ook vraagt om een sterke discipline. Afhankelijk van de ondernemingsvorm waar u voor kiest zult u een administratie bij moeten houden, op de website van de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel treft u alle informatie aan die voor (startende) ondernemers van belang is.
© 2008 - 2017 Karen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Thuiswerk als bijbaantjeThuiswerk als bijbaantjeThuiswerk is een goede bron van inkomsten. Veel mensen verdienen op deze manier een extraatje, dat zij per maand kunnen…
Hoe vind je betrouwbaar thuiswerk?Hoe vind je betrouwbaar thuiswerk?Thuiswerk is voor veel mensen iets wat ze graag willen doen. Je kunt vanuit huis werken en ondertussen een zakcentje ver…
Er is geen grote vraag naar thuiswerkersEr is geen grote vraag naar thuiswerkersHet aanbod thuiswerk is zeer klein, op de arbeidsmarkt wordt deze veel groter voorgedaan dan in werkelijkheid het geval…
Thuiswerk met dierenVind jij het heerlijk om met dieren te werken en wil je graag vanuit huis werken met dieren? Lekker bezig zijn met je ho…
Snel geld verdienen met thuiswerkSnel geld verdienen met thuiswerkBinnen de thuiswerkbranche worden vaak gouden bergen beloofd, gouden bergen geld wel te verstaan. Helaas gaat dit lang n…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pexels, Pixabay
  • www.thuiswerkinfo.nl
  • www.thuiswerkvacaturesite.nl
  • www.thuiswerksite.nl

Reageer op het artikel "Thuiswerk Vormen"

Infoteur: Karen
Laatste update: 10-08-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!