InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Hulp bij je eerste artikel op InfoNu

Hulp bij je eerste artikel op InfoNu

Hulp bij je eerste artikel op InfoNu Bij InfoNu kun je geld verdienen als tekstschrijver. En een eenmaal geschreven artikel blijft geld opleveren. Dit klinkt aantrekkelijk. Maar na het aanmelden begint het eigenlijke werk. Want het gaat natuurlijk niet allemaal vanzelf. Je moet er wel wat voor doen. Er moeten teksten geschreven worden. Maar waarover dan ? En hoe begin je met zoiets ? Dit artikel helpt je hierbij op weg.

Aanmelden bij Infonu

Om te kunnen beginnen met schrijven en geld verdienen dien je je eerst aan te melden bij InfoNu. Aanmelden is gratis. Na het aanmaken van je account kun je gelijk beginnen met schrijven. Boven het inschrijfformulier vind je een link naar de Tour waarin alles kort en duidelijk wordt uitgelegd.

Het schrijven

Schrijven gaat de een makkelijker af dan de ander. Het voordeel van InfoNu is dat je zelf mag kiezen waarover je schrijft. En schrijven over een onderwerp dat je interesseert is stukken leuker. Stel je voor dat je eenmaal een aantal (bijvoorbeeld 5) artikelen hebt geschreven. Je kunt je voorstellen dat op dat punt 10 artikelen ook ineens een stuk dichterbij liggen. We beginnen dus met een aantal tips die je kunnen helpen bij het schrijven van je eerste vijf artikelen.

Je eerste artikel

Misschien heb je zelf al wat klaarliggen: een zelfgemaakt werkstuk, een spreekbeurt, anti-stress tips die voor jezelf hebt opgeschreven. Een zelfbedacht recept. In dat geval heb je je eerste artikel al bijna klaar en kun je je eigen tekst zo indienen. Eventueel in iets aangepaste vorm.

Mocht dat niet het geval zijn, bedenk dan waarover je wilt schrijven. Je hoeft hier niet dagenlang over te twijfelen. Het is maar één artikel en je gaat er nog veel meer schrijven. Ook kun je een eenmaal geschreven artikel later altijd weer wijzigen of verwijderen. Bedenk wat je zelf leuk vindt om over te schrijven, om wat over te vertellen. Dit kan een hobby zijn, een aandoening, een lijstje met opvoedtips en een toelichting, jouw mening over een gebeurtenis uit het nieuws, de verzorging van een huisdier, wetenswaardigheden over een bepaalde stad/streek/land, een religie, een tv-programma, handigheidjes op de computer, noem maar op.

Structuur

Het kan handig zijn om vast te houden aan een bepaalde structuur. Een artikel bestaat vaak uit een inleiding, een stuk of drie gedeeltes en soms een afsluiting. Bedenk (een stuk of) drie kopjes om je artikel in gedeeltes op te splitsen. Zet er alvast wat zinnen of steekwoorden onder die je wilt gebruiken. Je schets is nu klaar.

Werk de steekwoorden uit tot hele zinnen. Zoek eventueel wat informatie op over je onderwerp. Wat hierbij wel belangrijk is, is dat je niet letterlijk teksten van internet of uit boeken overtypt. Je artikel wordt hierop gecontroleerd!

Nadat je de kopjes hebt uitgewerkt hoef je alleen nog een (korte) inleiding te schrijven. Vertel hier in het kort waarom je het artikel hebt geschreven en/of wat de lezer kan verwachten.

Gefeliciteerd

Je eerste artikel is klaar!
© 2008 - 2018 Artistik, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hulp bij je eerste artikel op InfoNu"

Infoteur: Artistik
Laatste update: 26-08-2008
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!