InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Werken in een Shopping Center

Werken in een Shopping Center

Werken in een Shopping Center De modebranche is goed voor tienduizenden banen in Nederland, België en Duitsland. Vooral bij de grote Shopping Centers en outletcentra, die vaak uit meerdere winkels bestaan, zoeken ze continue nieuwe enthousiaste werknemers. Kom alles te weten over het vinden van vacatures, het soort banen en werken bij één van de grote Shopping Centers.

Shopping Centers

Het fenomeen Shopping Centers is overgewaaid uit de Verenigde Staten en krijgt in Nederland, België en Duitsland steeds meer voet aan de grond. Shopping Centers zijn, in tegenstelling tot de gewone winkelcentrums, vooral gericht op mode, kleding en schoenen. In een Shopping Center zijn tientallen winkels van bekende merken samen te vinden, waarbij de modemerken eigen winkels uitbaten. Voorbeelden van bekende merken die aanwezig zijn in de Centers zijn G-Star Raw, Nike, Levi’s, Puma, Tommy Hilfiger, Vingino, enzovoorts.

Soorten banen

De grootste en bekendste Shopping Centers zijn BataviaStad Lelystad, Designer Outlet Roermond, Waasland Shopping Center, Wijnegem Shopping Center, CentrO Oberhausen, Maasmechelen Village en Rosada Fashion Outlet. Bij deze Shopping Centers zijn diverse soorten banen in te vullen. De meest voorkomende vacatures zijn die voor verkoopmedewerkers. Maar ook andersoortige banen als store manager, horecamedewerker, schoonmaker of beveiliger komen voor. Bij sommige banen kom je in dienst bij het Shopping Center zelf maar meestal betreft het banen in dienst bij één van de modewinkels.

Vacatures zoeken

Omdat elk Shopping Center bestaat uit meerdere winkels van verschillende modemerken, worden de vacatures telkens gebundeld gepresenteerd. In één oogopslag zie je een actueel overzicht van de vacatures van alle modewinkels van het Shopping Center. Onderstaand is voor de grootste Shopping Centers aangegeven waar je de vacatures kunt vinden en hoe je kunt solliciteren.

BataviaStad Lelystad

BataviaStad is een groot modecentrum met ruim 100 winkels. Een overzicht van de vacatures kan worden gevonden op www.bataviastad.nl/jobs. Bij de vacatures is aangegeven of het een functie betreft bij BataviaStad of bij één van de winkels van een modemerk. Solliciteren is mogelijk door de vacature te openen en onderaan de pagina persoonlijke gegevens in te vullen en je curriculum vitae te uploaden.

CentrO Oberhausen

Het grootste Shopping Center van Europa is te vinden in Oberhausen, wat niet ver over de Nederlandse grens is gelegen. Ook hier zijn tal van banen te vinden via www.centro.de/systemnavigation/jobs.html. Per vacature is aangegeven hoe je moet solliciteren. In de meeste gevallen is het nodig om je curriculum vitae te versturen naar een aangegeven e-mailadres of af te geven in de winkel. Uiteraard is het noodzakelijk dat je goed Duits spreekt.

Designer Outlet Roermond

Voor Nederlandse begrippen is Designer Outlet Roermond een groot outlet center met ruim 200 winkels. Je vindt de vacatures via http://www.mcarthurglen.com/nl/designer-outlet-roermond/nl/vacatures. Solliciteren is mogelijk door een motivatie inclusief curriculum vitae op te sturen naar het e-mailadres dat in de vacature is aangegeven. In sommige gevallen is het ook mogelijk om direct in de winkel te solliciteren.

Maasmechelen Village

Ruim 100 modewinkels vind je in Maasmechelen Village (België). De vacatures zijn te vinden op de webpagina careers.maasmechelenvillage.com. Om te kunnen solliciteren dien je jezelf eerst te registreren. Het solliciteren zelf is mogelijk door in de vacature te klikken op “solliciteer naar deze functie”.

Rosada Fashion Outlet

Gunstig gelegen in de buurt van grote steden als Breda, Rotterdam en Antwerpen is Rosada Fashion Outlet. Het overzicht met de vacatures is te vinden via www.rosada.nl/vacatures. Solliciteren is mogelijk door onderaan de vacature te klikken op “solliciteren”. Vervolgens dien je persoonlijke gegevens in te vullen en je curriculum vitae, motivatiebrief en pasfoto te uploaden.

Waasland Shopping Center

Met 140 winkels is er voor liefhebbers van mode, kleding en schoenen voldoende te beleven in Waasland Shopping Center (Sint-Niklaas, België). De vacatures zijn gebundeld op www.waaslandshoppingcenter.com/Vacatures. Per vacature kunnen details worden ingezien en is aangegeven hoe de sollicitatieprocedure verloopt.

Wijnegem Shopping Center

Wijnegem Shopping Center is gelegen in het Belgische Wijnegem, nabij de stad Antwerpen. Vacatures zijn te vinden door op de website van Wijnegem Shopping Center te klikken op “Algemene info” en vervolgens “vacatures”. Hier is een pdf bestand te openen met alle actuele vacatures. In dit bestand is tevens aangegeven per vacature hoe je moet solliciteren. Ook bij de infobalie van het winkelcentrum zijn alle vacatures in te zien. Tenslotte presenteert elke winkel de vacatures in de etalage.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zara vacatures: werken bij ZaraZara vacatures: werken bij ZaraZara behoort tot de grootste modeketens ter wereld met winkels in tientallen landen. Ook in Nederland en België is Zara…
H&M vacatures: werken bij H&MDe Zweedse modegigant H&M heeft duizenden werknemers in Nederland en is continu op zoek naar nieuwe enthousiaste werknem…
PostNL vacatures: werken bij PostNLPostNL vacatures: werken bij PostNLPostNL is het grootste postbedrijf van Nederland en bezorgt elke dag miljoenen folders, brieven en kaarten bij de mensen…
Albert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn, ook wel bekend onder de afkorting AH, is de grootste supermarktketen van Nederland met bijna duizend winke…
Jumbo: werken bij JumboJumbo: werken bij JumboDe supermarktketen Jumbo is met honderden winkels en een miljardenomzet is Jumbo uitgegroeid tot de tweede supermarktket…
Bronnen en referenties
  • www.bataviastad.nl
  • www.centro.de
  • www.mcarthurglen.com
  • www.maasmechelenvillage.com
  • www.rosada.nl
  • www.waaslandshoppingcenter.com
  • www.wijnegemshoppingcenter.be

Reageer op het artikel "Werken in een Shopping Center"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 23-07-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Special: Mode
Schrijf mee!