InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Handelswebsite met rubriekadvertenties – Koopplein

Handelswebsite met rubriekadvertenties – Koopplein

Handelswebsite met rubriekadvertenties – Koopplein Wie spulletjes op internet wil verkopen of wie een oproep wil doen voor het een en ander, kan een rubriekadvertentie plaatsen op een rubriekadvertentiewebsite. Een bekende website die deze functie biedt is Koopplein.nl, een netwerk van websites met voor elke gemeente in het land een eigen site. Texel heeft bijvoorbeeld Koopplein Texel. Op dat waddeneiland ligt tevens de bakermat van de handelswebite. In 2014 werd Koopplein.nl, de overall organisatie van alle Kooppleinen in Nederland, uitgeroepen tot beste handelswebsite van Nederland.

Koopplein Texel

Koopplein in Nederland

Koopplein.nl is gebaseerd op een formule die voorziet in een landelijk netwerk van lokale handelsplaatsen op internet. Meer dan 250 gemeentelijke Kooppleinen bedienen de eigen gemeente en samen het hele land. Particulieren en ondernemers kunnen rubriekadvertenties plaatsen in diverse rubrieken. Bovendien is er de mogelijkheid om je bedrijf of je evenement in de kijker te spelen met een advertentie. De bakermat van de organisatie ligt op Texel en vandaar is het netwerk over het gehele land uitgerold.

Handelswebsite met rubriekadvertenties

Een rubriekadvertentie is een kleine advertentie waar al dan niet één of meerdere foto’s aan zijn toegevoegd, die in een passende rubriek wordt gepubliceerd.
De rubrieken zijn:
  • Antiek & Kunst
  • Auto & Toebehoren
  • Beeld & Geluid
  • Boeken
  • Boten & Watersport
  • Bouw & Tuin
  • Caravans & Campers
  • Computers & Telecom
  • Dieren & Toebehoren
  • Diversen
  • Fietsen
  • Hobby, Vrije Tijd & Uitgaan
  • Huis & Inrichting
  • Kinderen
  • Kleding & Mode
  • Mededelingen & Oproepen
  • Motoren & Brommers
  • Muziek & Instrumenten
  • Personeel & Opleiding
  • Sport & Welzijn
  • Vakantie & Toerisme
  • Witgoed & Elektronica
  • Wonen
  • Zaken & Kantoor

Extra rubriek

Voor speciale gelegenheden worden er extra rubrieken open gegooid, bijvoorbeeld:
  • Europees voetbalkampioenschap
  • Wereldkampioenschap voetballen
  • Olympische Spelen
  • Sinterklaas en Zwarte Piet

Licentie

Texel is de thuisbasis van de Koopplein formule en de licentiegever aan Koopplein beheerders.
In 2005 begon Koopplein op het Waddeneiland met een test-site.
Daarna is medio juni 2007 gestart met een landelijke werving en selectie van franchisenemers om de formule over het hele land uit te rollen. Koopplein Texel is de thuisbasis en tevens een van de lokale handelsplaatsen.

Initiatiefnemer

Initiatiefnemer is Tesselaar Peter Dral (1959). Hij werkte meer dan 25 jaar in de reclamebranche en zette zijn eigen mediabedrijf op. Hij ontwikkelde op het Noord-Hollandse Waddeneiland Koopplein Texel. Op 1 januari 2011 verkocht Dral zijn aandelenpakket aan een nieuwe directie.

Directie op Texel

Sinds 1 januari 2007 is Kees-Jaap van der Kooi (1966) algemeen directeur en thans verantwoordelijk voor het administratieve- en financiële beheer en management.
Op 1 januari 2011 trad Henk Meijer (1959) toe als operationeel directeur van Koopplein.nl BV. Hij is bij Koopplein.nl BV onder meer verantwoordelijk voor de werving en selectie, opleiding en begeleiding van nieuwe licentienemers.
Jos de Wolf is beheerder Koopplein Texel en contactpersoon voor Koopplein Nederland.

Ondernemers in elke gemeente

Nog niet in alle gemeenten van Nederland is een Koopplein actief.
Koopplein.nl zoekt daarvoor nog ondernemers die zelfstandig een lokale digitale handelsplaats willen exploiteren.

Contactgegevens:

  • Koopplein.nl BV
  • Postbus 63
  • 1790 AB Den Burg
  • E-mail: mail@koopplein.nl
  • Telefoon 0222-322516
  • Mobiel 06-12251501

Bezoekadres:

  • Waalderstraat 2
  • 1791 EC Den Burg

Doel

Het doel van Koopplein.nl is een gratis, lokaal en professioneel digitaal platform te bieden voor particulieren, (non-profit) stichtingen en verenigingen, die op eenvoudige wijze, veilig en snel kunnen kopen en verkopen binnen een vertrouwde omgeving. Het lokale karakter is de kracht van het platform.

Duurzaam

Koopplein.nl stimuleert het hergebruik van goederen. Hierdoor vermindert de afvalstroom en het grondstofgebruik. Kopers en verkopers vinden elkaar dichtbij en maken geen lange reistijden.

Veilig en vertrouwd

Koopplein is van en voor de inwoners, in het geval van Koopplein Texel: van en voor de Texelaars. Hier geldt ons kent ons en malafide handelaren worden binnen de kortste keren geweerd van de website.

Afval

Koopplein is een uitgelezen medium voor het MKB. Op voordelige en unieke wijze communiceert het adverterende bedrijf direct met haar doelgroep. Er is geen milieubelastend en geldverslindend papierverbruik meer voor reclamedoeleinden. Bijkomend voordeel is dat de boodschappen op Koopplein altijd vers en actueel zijn door de snelle wisselmogelijkheden en linkopties.

Contactgegevens:

  • Uitgever: Koopplein Texel
  • E-mail: texel@koopplein.nl
  • Website: Koopplein.nl/texel

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Oefencrossen en tripalons in 2012, wanneer en waar?De paardensport kent verschillende disciplines. De cross is een onderdeel van een samengestelde wedstrijd. Wanneer je (n…
Het succes van MarktplaatsDe website Marktplaats.nl, die al 11 jaar bestaat, is een enorm succes in heel Nederland. Op Markplaats.nl kunt u een ad…
Vakantie op TexelVakantie op TexelHet eiland Texel is erg in trek als binnenlandse vakantiebestemming. Het is het grootste waddeneiland. Jaarlijks bezoeke…
Een eeuw lang verbonden met het Waddeneiland TexelIn 2009 was Natuurmonumenten precies honderd jaar actief op het Waddeneiland Texel. Datzelfde jaar werd de Ecologische H…
Geld verdienen via marktplaatsGeld verdienen via marktplaatsJe hebt een hoop spullen op zolder en in je kasten liggen die je niet meer gebruikt. Je wilt er vanaf, maar het is eigel…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Koopplein logo
  • Persbureau Ameland
  • Koopplein Texel
  • Koopplein.nl

Reageer op het artikel "Handelswebsite met rubriekadvertenties – Koopplein"

Infoteur: Sjaanfanameland
Laatste update: 02-05-2016
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Webwinkelen
Schrijf mee!