InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > 3 Boeken die elke Affiliate moet lezen

3 Boeken die elke Affiliate moet lezen

3 Boeken die elke Affiliate moet lezen Affiliate marketing is het verkopen van producten op basis van prestatie, dit gebeurt veelal online via websites en advertenties. Affiliate zijn lijkt het ideale bestaan, zelfstandig werken en makkelijk geld verdienen. Hoe makkelijk dit echt is valt te bezien, veel affiliates haken binnen 3 maanden af, daarom hier drie boeken die elke (beginnende) affiliate aan zo snel mogelijk dient te lezen ter inspiratie.

The 4-Hour Work Week, geschreven door Timothy Ferris

Timothy Ferris heeft het boek de 4-hour work week geschreven nadat hij zelf met enige moeite los is gekomen van zijn oude baan waarmee hij $40 duizend per jaar verdiende (80 uur durende werkweek) en belandt is in zijn nieuwe leven waarin hij 4 uur per week werkt en $40 duizend per maand verdient. De truc is zijn aanpak is om inkomsten los te zien van je leven en dus ook zo veel mogelijk te automatiseren en uitbesteden. Hierdoor heb je zelf tijd om alle leuke dingen in het leven te doen. Ferris doet dit voornamelijk door een succesvolle webwinkel te runnen waarbij hij een persoonlijke assistent ui India veel werk voor hem laat doen. Ondanks dat dit enigszins makkelijk klinkt heeft hij veel leuke inzichten in zijn boek en zit hij vol ideeën. Naast dat hij je probeert los te maken van je inkomen wil hij de lezer ook overtuigen los te komen van verplichtingen. Met minder lasten van huur, verzekeringen en andere vaste lasten ben je vrijer en flexibeler. Hij laat je eenvoudig inzien dat je vaak minder nodig hebt dan je denkt om je droomleven op de canarische eilanden achterna te gaan!

Secrets of the Millionaire Mind, geschreven door Harv Eker

Harv Eker is zelf miljonair geworden door een fitness school te verkopen. Dit lukte echter pas nadat hij meerdere keren mislukt was en financieel aan de grond had gezeten. Hij kwam er plotseling achter dat hij meer moest gaan denken zoals rijke mensen denken. In het boek Secrets of the Millionaire Mind zet Eker uiteen wat de verschillen zijn tussen arme en rijke mensen. Het boek zit vol leuke eye-openers, zo legt Eker uit “als je rijke mensen stom vindt, zul je er zelf nooit één worden, niemand wil stom zijn” en “waar je je aandacht op richt, dat zal groeien”. Harv Eker staat er tevens om bekend in 5 minuten iemands financiële thermometer te kunnen lezen, afhankelijk van hoe hoog deze staat ingesteld zul je wel of niet rijk worden.

The Star Principle, geschreven door Richard Koch

Hoewel Richard Koch zich in zijn boek richt op het herkennen van potentieel interessante bedrijven om in te investeren of werken, is ook hij rijk. Hij was één van de eerste investeerders in Betfair en heeft hier meer dan $100 miljoen aan verdiend. Verder was Koch werkzaam bij BCG als adviseur en heeft hij zodoende vele bedrijven van binnen gezien. In zijn boek de Star Principle geeft Koch richtlijnen waaraan je kunt herkennen of een bedrijf de kans heeft zich tot een Star te ontwikkelen en of je hier dus (veel) geld aan kunt verdienen.

Naast inspiratie bieden deze drie boeken je ook allemaal veel inzichten en houvasten om je affiliate carriere vorm te geven. Met behulp van Ferris zul je efficiënt met je tijd omgaan, Eker zal je leren een positieve houding ten opzichte van geld te ontwikkelen en met Koch kun je de beste bedrijven (of markten) leren herkennen.
© 2011 - 2017 Loesengelsman, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "3 Boeken die elke Affiliate moet lezen"

Infoteur: Loesengelsman
Gepubliceerd: 10-05-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Schrijf mee!