InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > BALR. een unieke combinatie van mode en voetbal

BALR. een unieke combinatie van mode en voetbal

BALR. een unieke combinatie van mode en voetbal Als drie (prof)voetballers hun krachten bundelen om een fashionlabel op te starten staat je een bijzondere collectie te wachten. De collectie bestaat onder meer uit trainingspakken, ballen, sweaters en colberts. Hiermee wordt aan alle behoeftes van de voetballer voldaan door het merk BALR. Het merk is uit de startblokken gesprongen en blijft maar stappen vooruit maken.

BALR.

BALR. is een kledingmerk dat in 2013 is opgestart door Demy de Zeeuw, Eljero Elia en Gregory van der Wiel. Alledrie zitten op dat moment midden in hun carrière als profvoetballer maar ook zijn ze alle drie geïnteresseerd in mode. Toen ze dit van elkaar te weten kwamen besloten ze hun krachten te bundelen (ook vanwege hun drukke carrières) en ontstond het merk BALR. De eerste collectie van het merk bestond uit shirts met de namen van voetballegendes op de achterkant (Zidane, Bergkamp, Beckham). Casual shirts die zorgden dat mannen hun voetballiefde konden uiten zonder dat dit ten koste ging van hun stijl.

Het merk werd al snel populair en deze collectie werd dan ook uitgebreid met casual kleding en accessoires. Hierdoor hadden de mannen handen te kort naast hun drukke carrières en besloten enkele ontwerpers in dienst te nemen. Zelf houden ze nog steeds de supervisie over de ontwerpen en ideeën.

In 2014 is er voor het eerst een pop-up store geopend van BALR. in de P.C. Hooftstraat, deze was twee weken lang open. Het was een goed experiment en als het merk door blijft groeien, ook op internationale grond, wordt er over nagedacht om een vaste winkel te openen. Tot nu toe moeten de fans het doen met de online shop, www.BALR.COM. Onder hun schare fans bevinden zich onder meer Nemanja Gudelj (AZ), Martin Garrix (DJ), Yolanthe Sneijder-Cabau (voetbalvrouw, presentatrice) en Adam Maher (PSV).

Soccer meets fashion

De kledinglijn van BALR. is een exclusief lifestyle merk dat alles te maken heeft met voetbal. Door de eigen ervaring van de oprichters in de voetbalwereld weten zij precies wat de vraag is in deze (voetbal)wereld. Ze creëren vooral artikelen die zij ook zelf zouden gebruiken zoals een comfortabel trainingspak (voor naar de trainingen), een colbert (voor onderhandelingen), caps, T-shirts en sneakers voor in de vrije tijd. Doordat de collectie uitsluitend op voetbal is geïnspireerd is de collectie dan ook hoofdzakelijk ontworpen voor mannen (op enkele shirts en caps na, die uniseks zijn). De kleuren zijn hoofdzakelijk basiskleuren (grijs, zwart, wit en donkerblauw) waardoor de kleding tijdloos is.

De artikelen

  • Sweaters
  • Polo's
  • T-shirts
  • Jasjes
  • Tassen
  • Petten
  • Keycords
  • Telefoonhoesjes
  • sieraden
  • Mutsen, sjaals, handschoenen
  • Zwembroeken
  • Ballen

Verzendkosten

De verzendkosten (naar o.a. Amerika, Engeland en Nederland) zijn boven de 150 euro gratis, hieronder gelden de verschepingskosten die voor het desbetreffende land gelden. Verzending gebeurt vanuit Nederland.

Retourneren

Spullen retourneren bij BALR. kan binnen 21 dagen, hierna worden goederen niet meer teruggenomen. Eerst is het van belang het te retourneren product aan te melden op de website, hierbij moet je vermelden waarom je het desbetreffende artikel terugstuurt inclusief het ordernummer. Na het aanmelden krijg je verdere instructies per mail, alle producten moeten worden geretourneerd met originele verpakking. Er zijn geen verdere kosten bij het terugsturen.

Bij een foutief product dat binnen 3 maanden door een productiefout stukgaat kan dit product worden teruggestuurd, dit wordt dan beoordeeld en aan de hand daarvan wordt bepaald of het product nog gerepareerd kan worden. Indien dit niet mogelijk is wordt er of een nieuw product opgestuurd (hetzelfde) of het geld wordt teruggestort (alleen als het product niet meer op voorraad is).
© 2015 - 2017 Yvette001, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zara webshop: online bij de Zara winkelenHoe werkt de online webshop van de Zara? Nadat de H&M succesvol een webshop had geopend kon de Zara eigenlijk niet achte…
H&M webshop: informatie en beoordelingDe fashionketen H&M is online actief met een H&M webshop. Wat heeft deze H&M webshop u te bieden? En wat moet u echt wet…
C&A webshop: informatie en beoordelingDe C&A webshop is een van de grootse online warenhuizen van Nederland op het gebied van kleding. Bij de C&A webshop is e…
HEMA webshop: informatie en beoordelingDe HEMA webshop is een online winkel met een groot en divers aanbod. Wat heeft de HEMA webshop u te bieden? Hoe ziet het…
Geld verdienen met een webshopGeld verdienen met een webshopGeld verdienen met een webshop klinkt voor velen als een moeilijk te realiseren zaak, maar niets is minder waard. Een ei…
Bronnen en referenties
  • http://jfkmagazine.nl/balr-scoort-met-toffe-accessoirelijn/
  • http://www.bastiaanvanschaik.com/2014/10/31/shop-de-balr-pop-up-store-in-amsterdam
  • https://www.balr.com/

Reageer op het artikel "BALR. een unieke combinatie van mode en voetbal"

Infoteur: Yvette001
Gepubliceerd: 25-02-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Schrijf mee!