InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing > Uitspraken Telfort reclame ex-miljonair Hans

Uitspraken Telfort reclame ex-miljonair Hans

Haast iedereen kent de Telfort reclame ondertussen wel. Ex-miljonair Hans die zijn luxe leven heeft moeten inleveren voor een geldbewust leven. 'De kwaliteit die we gewend zijn, maar dan heel voordelig' is de slogan van Telfort, bekroond met een Gouden Loeki in 2012. De uitspraken die Hans maakt in de reclames zijn grappig en vooral heel goed bedacht.
In 2012 startte Telfort met zijn reclameserie 'lekker lang bellen' met Hans van den Berg (gespeeld door Patrick Stoof), de ex-miljonair. Het personage en zijn gezin moeten na het leven als miljonair een stap terug doen. De vader uit het gezin (Hans) weet dat ze na de verhuizing van een luxe villawijk naar een flat het niet meer heel breed hebben. Maar niets laat hij aan het toeval over. Voor ieder probleem heeft hij wel een praktische oplossing. Zo worden bijvoorbeeld alle feestdagen (Sinterkerstennieuw) tegelijk gevierd om te besparen op de feestdagen. Hij gaat niet meer op vakantie naar de tropen, maar neemt zijn gezin mee naar een subtropisch zwemparadijs. Deze veranderingen in het leven ervaart Hans niet als negatief, hij gebruikt ze als unieke ontdekkingsreis naar een voordelig leven. Ofwel vooral een positieve insteek om bewust met geld bezig te zijn.

Slogans reclame

De slogan waarmee iedere reclame start zijn vooral heel briljant bedacht. Een overzicht van de slogans van de Telfort reclame, startend met 'Wie had dat gedacht:
  • Van nummer 312 (quote 500), naar 3 hoog achter
  • Van een X5, naar Lijn 5
  • Van golfbaan, naar bijbaan
  • Van genoeg piek op de bank, naar nog maar 1 piek in de boom
  • Van 140 miljoen euro op de bank, naar 1 euro in de bank
  • Van een paradijs in de tropen, naar een subtropisch zwemparadijs
  • Van gevulde slak, naar gewone knak (worst)
  • Van een TV in elke ruimte, naar nauwelijks ruimte voor de TV
  • Van zeiljacht, naar koopjesjacht
  • Van shoppen in Parijs, naar shoppen voor de laagste prijs
  • Van een personal trainer in huis, naar sporten voor de buis
  • Van een eigen fortuin, naar een gedeelde voortuin
  • Van een safari met de big 5, naar een natuurdocumentaire op 5
  • Van een privechef thuis, tot eten in een pannenkoekenhuis
  • Van geen zorgen financieel, naar vloggen over voordeel

Telfort

Telfort is een Nederlandse speler op het gebied van telefonie en internet aanbiedingen. Zij onderscheiden zichzelf met de kernwaarden: eenvoudig, geen poespas en betrouwbaar voor de prijsbewuste klant. Zij richten zich zowel op de particuliere als zakelijke markt. Opgericht in 1996, biedt Telfort ondertussen zowel online als via een landelijke eigen winkelketen hun diensten en producten aan.

Boodschap telefonie & internet reclame

"De kwaliteit die we gewend zijn, maar dan supervoordelig", is de boodschap die Telfort graag wenst over te dragen. Een voordelig telefonie, internet en/of televisie abonnement van goede kwaliteit zonder teveel te betalen. Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn is de achterliggende gedachte. Een filosofie die ze goed over weten te brengen met de ondersteuning van de personages van familie Van den Berg. De reclame spreekt meerdere doelgroepen aan, veel mensen herkennen zich wel in één van de reclames. De reclame heeft een hoge pakfactor met een uitspraak die makkelijk wordt onthouden, ondersteund met een grappige scène van de familie Van den Berg. Door de gevatte uitspraken van Hans, blijkt de reclame vooral een prettige reclame te zijn om naar te luisteren en kijken.

Met een goed portie humor probeert Telfort aan te geven dat zij goede kwaliteit bieden voor een voordelige prijs.

Reclamebureau

De reclamereeks is bedacht door reclamebureau N=5. N=5 is een Amsterdams reclamebureau wat zichzelf het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland noemt. N=5 probeert zoveel mogelijk een no-nonsense mentaliteit na te streven, wat tevens het doel is achter de Telfort reclame.

Bekroond met een Gouden Loeki

De Ster Gouden Loeki voor beste reclame is in 2012 gewonnen door makers van de Telfort reclame. Uit een deelnemersveld met in totaal 36 reclames kon het publiek stemmen op wat zij de beste reclame vonden. Met de reclamereeks 'lekker lang bellen' werd Telfort de beste reclame in 2012.
© 2015 - 2017 Jukito, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.telfort.nl
  • www.youtube.nl
  • www.nis5.nl

Reageer op het artikel "Uitspraken Telfort reclame ex-miljonair Hans"

Reacties

Bianca, 08-02-2016 23:07 #2
Ik wil graag het trainingspak uit de laatste telfort reclame (sporten voor de buis) bestellen voor mijn man. Waar kan ik deze vinden?

J. Meier, 29-10-2015 12:10 #1
Reactie ontzettend leuke reclame. Ik had een nieuwe uitspraak bedacht:
Van rijk man naar tuinman.
Ook in de tuin internet tv kijken en bellen

Infoteur: Jukito
Laatste update: 11-09-2016
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Reacties: 2
Schrijf mee!