Artikelen 41 - 50 in de rubriek Management

Management (Zakelijk)

Winstbegrippen: EBIT, EBITDA, REBITDA

Winstbegrippen: EBIT, EBITDA, REBITDA

Bedrijven die hun jaarcijfers presenteren, kunnen gebruik maken van verschillende winstbegrippen. Zo zijn termen als EBIT, EBITDA en EBITDAI veelgebruikte termen om de winstgevendheid van een bedrijf… Frank1982, 25-04-2015
Strategie: de klantenpiramide van Curry

Strategie: de klantenpiramide van Curry

Een goede klantstrategie is van groot belang voor een bedrijf. Door in beeld te brengen wie de klanten zijn en wat hun bijdrage is aan de omzet van het bedrijf kan inzichtelijk worden gemaakt op welke… Frank1982, 27-03-2015
Strategie: het model van Abell en Hammond

Strategie: het model van Abell en Hammond

Voor een bedrijf is het belangrijk dat er goed inzicht is in de markt, de behoeften van de klanten en de mogelijkheden tot uitbreiding van de doelgroepen en activiteiten. Een middel om dit in beeld te… Frank1982, 23-03-2015
De Net Promoter Score

De Net Promoter Score

Klanttevredenheid en klantloyaliteit is zeer belangrijk voor de levensvatbaarheid van het bedrijf. Loyale klanten klanten zorgen voor meer winst dan gemiddelde klanten en zij zullen het product eerder… Frank1982, 19-03-2015
Strategie: de concurrentiebenadering van Kotler

Strategie: de concurrentiebenadering van Kotler

Het bepalen van de concurrentiestrategie is essentieel voor het voortbestaan van een onderneming. Onvoldoende inzicht in de concurrentie leidt tot het verlies van controle in een markt en een te afwac… Frank1982, 16-03-2015
Reeds veel ISO normen ontwikkeld voor bedrijfsvoering

Reeds veel ISO normen ontwikkeld voor bedrijfsvoering

ISO normen zijn internationale normen die speciaal ontwikkeld zijn met de bedoeling het grote aantal (dikwijls per land verschillende normen) terug te dringen. Er bestaan inmiddels zeer veel ISO norme… Rickandie, 05-03-2015
Strategie: de Ansoff Matrix

Strategie: de Ansoff Matrix

De Matrix van Ansoff is een veelgebruikt strategisch model waarbij wordt gekeken welke strategie er gekozen moet worden op basis van markten waarin het bedrijf actief is en de producten die door het b… Frank1982, 13-02-2015
Organisatiestructuur: het Taylorisme (Scientific Management)

Organisatiestructuur: het Taylorisme (Scientific Management)

Het Taylorisme (Scientific Management) is een ontwerpprincipe voor bedrijven om een zo hoog mogelijk efficiëntie te realiseren. Op een wetenschappelijke manier wordt het werk (vooral bij productiebedr… Frank1982, 10-02-2015
Strategie: DESTEP analyse

Strategie: DESTEP analyse

DESTEP analyse is een tool om de attractiviteit van een land of gebied te meten aan de hand van zes krachten. Deze krachten zijn over het algemeen macro-economisch van aard en daarom niet beïnvloedbaa… Frank1982, 10-02-2015
De strategische klok van Bowman

De strategische klok van Bowman

De strategische klok van Bowman is een strategisch model waarbij de concurrentiepositie van bedrijven wordt bepaald aan de hand van de prijs en de vermeende waarde die het product biedt. Door deze twe… Frank1982, 05-02-2015