InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Uitzendbureaus voor thuiswerk

Uitzendbureaus voor thuiswerk

Uitzendbureaus voor thuiswerk Thuiswerk wordt een steeds grotere branche op de banenmarkt. Tegenwoordig zijn er ook uitzendbureaus voor thuiswerkers te vinden. Door thuis te werken via een uitzendbureau loop je zelf het minst risico. Je weet zeker dat je betaald krijgt, je bent zeker van afwisselend werk en je kunt ermee stoppen wanneer je wilt.

Uitzendbureaus voor thuiswerkers

Wil je niet vast zitten aan dezelfde opdrachtgever of een veel te lange tijd bezig zijn met eenzelfde opdracht? Dan is een thuiswerkbaan via het uitzendbureau misschien wel iets voor jou! Steeds meer uitzendbureaus nemen ook de thuiswerkbranche in het systeem op en dat brengt veel voordelen met zich mee.

Betrouwbaarheid

Door te werken via een uitzendbureau loop je zelf het minst risico. Wanneer je via met behulp van een bemiddeling aan een thuiswerkbaan komt mag je er vanuit gaan dat de baan betrouwbaar is. Thuiswerkcentrales en –uitzendbureaus hebben de taak om zowel de werkzoekenden als de thuiswerkaanbieders goed te controleren op betrouwbaarheid. Daarnaast wordt je ook betaald door het uitzendbureau, ook als de opdrachtgever deze nog niet heeft betaald. Het uitzendbureau is verantwoordelijk voor jouw salaris. Thuiswerkaanbieders die niet eerlijk en oprecht zijn zullen ook geen werknemers benaderen via een uitzendbureau, omdat oplichterij daar snel aan het licht komt en zij in grote problemen zullen raken.

Werkgever en werknemer

Net als bij iedere andere baan kan het voorkomen dat het niet zo goed klikt tussen jou en je opdrachtgever. Dat is zeker heel vervelend wanneer je elkaar de hele dag tegen het lijf loopt binnen een bedrijf, maar ook in de thuiswerksector kan het nare gevolgen hebben. Thuiswerkers verdienen evenveel respect als iedere andere werknemer en hun werk moet worden gewaardeerd. Het voordeel van het werken voor een uitzendbureau is dat je er op ieder moment mee kunt stoppen wanneer je problemen ervaart met de opdrachtgever. Je staat niet onder contract bij de aanbieder, hebt geen opzegtermijn en loopt niet het risico geen salaris te krijgen voor je laatst voltooide opdracht(en).

Variërend werk

Bij een uitzendbureau heb je veel mogelijkheden. Zo kun je er aangeven welke werkzaamheden je wel wilt doen en welke niet, of je grote of kleine opdrachten wilt doen en of je bijvoorbeeld verschillende opdrachtgevers wilt of liever lange tijd bij dezelfde blijft. Zowel voor de aanbieder als voor de thuiswerker is dit ideaal, zeker wanneer een aanbieder vooral grote opdrachten heeft. Er zijn maar weinig mensen die maanden achtereen postzegels willen plakken, maar er zijn veel bedrijven die hier veel werk in hebben. Er kan met behulp van het uitzendbureau iedere maand een andere thuiswerker op de opdracht gezet worden. Zo doe je nooit een te lange tijd hetzelfde en weet de aanbieder dat het werk slordig gedaan wordt omdat de motivatie weg is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eigen tekst www.thuiswerk.nl

Reageer op het artikel "Uitzendbureaus voor thuiswerk"

Reactie

Kliko, 08-01-2013 04:18 #1
Wat ik jammer vind, is dat niet duidelijk is aangegeven welke uitzendbureaus dat zijn. Reactie infoteur, 09-01-2013
Beste Kliko,

dat heeft te maken met het feit dat dit een informatieve website is waarop geen reclame wordt gemaakt. Het gaat erom mensen te informeren dat deze mogelijkheden er zijn, zonder dat er bedrijven in het bijzonder worden aangeprezen. Dit zou niet eerlijk zijn tegenover andere uitzendbureaus die wellicht ook veel thuiswerk aanbieden. Hier zijn juist weer de websites voor die wel om reclame maken draaien. Over het algemeen houden bijna alle uitzendbureaus zich onder meer ook bezig met thuiswerk. De uitzendbureaus die zich uitsluitend met thuiswerk bezig houden, zijn gemakkelijk via de zoekmachine te vinden.

(Uitzendbureau thuiswerk)

Groetjes, Marensa

Infoteur: Marensa
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Thuiswerk
Reacties: 1
Schrijf mee!