InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Top mobiele providers binnen Nederland

Top mobiele providers binnen Nederland

Top mobiele providers binnen Nederland De top 6 van de beste mobiele providers binnen Nederland. Helaas komen zelfs de beste providers niet zo positief uit de bus. De providers zakken af en de service is ook niet altijd service te noemen. Er waren vijf sterren te verdienen per provider. De beste kreeg er slechts drie en had twee vieren op de beoordelingslijst staan. Vind hier de plus- en minpunten van de zes beste providers binnen Nederland (KPN, Vodafone, Orange, Debitel, Telfort en T-mobile).

Top 6 van Nederlandse providers

Tegenwoordig kun je overal informatie vandaan halen over een bepaald product. Zo natuurlijk ook over de providers in ons land. We willen niet teveel betalen voor de dagelijkse telefoontjes en smsjes, maar we willen natuurlijk wel overal goed bereik hebben en een goede service wanneer dat nodig is. De providers zelf geven op hun eigen sites niet anders dan lovende informatie over hun product. De beste prijs, kwaliteit, service en het beste bereik. Maar goed, we weten allemaal dat er maar eentje echt de beste kan zijn. Op diverse vergelijkingssites kunnen we informatie krijgen over hoe het nu echt zit met alles wat er aangeboden wordt. De consumentenbond is daar een goed voorbeeld van. Ook op sites als Beslist.nl of Topproduct.nl vind je voldoende informatie om de verschillende producten goed te vergelijken. Op Radar en Kassa (de televisieprogramma's) komen we vooral de negatieve kant tegen. Veel van de vergelijkingssites worden gemaakt voor en door ondernemers zelf en wanneer je de vergelijkingssites met elkaar vergelijkt, kom je ook weer verschillen tegen. Wanneer we de vergelijkingssites met elkaar vergelijken, komen we bij de volgende top 6 van providers binnen Nederland.

PlaatsProviderBereikKwaliteitPrijsServiceAantal sterren
1KPN/Hi8,88,02,14,03
2Vodafone6,25,13,02,82
3Orange3,93,53,63,02
4Debitel4,55,04,91,12
5Telfort3,72,15,61,52
6T-mobile/Ben2,22,94,12,01

In totaal konden de providers 5 sterren verdienen. Geen van de providers heeft alle sterren behaald. Aan de top staat KPN met slechts 3 sterren. Wat ook opvalt is dat alle providers ruim onvoldoende scoren als het gaat om de service. Volgens de consument is de service goed totdat je met een probleem zit. De klantenservice wil dus over het algemeen wel vriendelijke en goede service bieden wanneer u belt (of mailt) voor informatie over een toevoeging aan je abonnement of een extra service-afname, maar als u belt met een probleem of een fout van de provider, dan laten ze duidelijk merken dat zij daar niet van zijn gediend. Sterker nog, in sommige gevallen duurt het zelfs meerdere maanden voor het probleem daadwerkelijk is opgelost. En als het dan is opgelost, laten ze een uiterst vriendelijk persoon bellen om de excuses aan te bieden. Wat zegt de consument (volgens diverse vergelijkingssites) over deze providers?

KPN/Hi

  • Het bereik van KPN is prima. Zelfs aan zee heb je bereik, al is het wel wat minder. Je kunt nog steeds gebruik maken van je telefoon, zowel bellen als smsen.
  • De kwaliteit van KPN is ook in orde. Het menu van KPN Klantenservice is duidelijk, de website geeft veel informatie en ook duidelijk genoeg om online zelf een hoop zaken te kunnen regelen.
  • De prijzen van KPN liggen vrij hoog, zowel met een abonnement als een prepaid. Ook mobiel internet van KPN loopt aardig in de kosten, dus je kunt beter het internet op je mobiel van KPN met rust laten wanneer dat kan.
  • De service van KPN is slecht, maar met een vier op de lijst toch nog het best van alle providers. KPN heeft vaak lange wachttijden aan de telefoon, houdt zich niet aan terugbel-afspraken en doet erg lang over het afhandelen van klachten. Het kan zelfs 9 maanden duren voor een vrij simpele klacht opgelost wordt. Dit komt voornamelijk doordat de klachten van persoon naar persoon gaan en niemand van de medewerkers noteert of er al werk van gemaakt is. De communicatie tussen de medewerkers van de klantenservice is erg slecht, waar de klant de dupe van is, aldus een medewerkster van de klantenservice van KPN.

Vodafone

  • Het bereik van Vodafone is voldoende tot goed. Op erg afgelegen plaatsen of in natuurgebieden kan het bereik het af laten weten.
  • De kwaliteit van Vodafone is matig. Het menu van de telefonische klantenservice verschilt nogal wanneer je een nieuw of een ouder abonnement hebt. Zo kun je met een ouder abonnement 1200 bellen om je tegoed op te vragen (of je verbruik). Na dit telefoontje krijg je netjes een sms met de juiste gegevens. Bij de nieuw afgesloten abonnementen kan je ook 1200 bellen, maar dan krijg je onder dezelfde optie de keuze je pukcode te laten blokkeren. Je saldo opvragen is dus niet mogelijk onder dezelfde optie. Het menu is dus totaal veranderd en niet ten goede. Je kunt met de nieuwe abonnementen wel via internet je saldo in de gaten houden, maar alleen als je ervoor kiest geen papieren factuur over de post te ontvangen en alles online te doen.
  • De prijzen van Vodafone liggen vrij hoog. Wel kun je gebruik maken van verschillende voordeelopties binnen je abonnement, wat de kosten weer omlaag brengt. Zo kun je instellen dat je 1000 extra smsjes wilt versturen voor 10 euro per maand. Zo zijn er ook voordeelopties voor bellen en internet. (voordeelboxen)
  • De service van Vodafone is slecht. De klant wordt in veel gevallen onvriendelijk of kortaf behandeld. De medewerkers van de klantenservice helpen je wel (indien mogelijk) maar niet op een positieve toon. Klachtbehandeling en afhandeling duurt tot een aantal weken. Aanzienlijk veel korter dan bij KPN.

Orange

  • Het bereik van Orange is onvoldoende. Op veel plaatsen heb je een sterk verminderd bereik of helemaal geen bereik. Ook waar je buiten wel bereik hebt, kan aan de binnenkant van de deur het bereik direct weg vallen.
  • Ook de kwaliteit van Orange laat te wensen over. Er zijn vaak lange wachttijden bij telefonisch contact en er kan minder online geregeld worden.
  • Orange is betaalbaar en biedt verschillende acties. Zo krijg je bijvoorbeeld 300 smsjes gratis wanneer je 10 euro of meer in eens opwaardeerd. Ook voor de abonnementen zijn er acties.
  • De service van Orange is onvoldoende, maar wel een van de betere. Je wordt door de klantenservice over het algemeen vriendelijk behandeld en veel kan per direct geregeld worden. Ook online is de service goed.

Debitel

  • Het bereik van Debitel is wel aardig. Op veel plaatsen is het bereik verminderd, maar het bereik valt niet helemaal uit (op de meeste plaatsen).
  • De kwaliteit is voldoende in verhouding met de prijs, maar niet uitstekend.
  • Debitel is relatief goedkoop. Vervelend is wel dat Debitel spontane tariefsverhogingen binnen abonnementen doorvoert zonder hier melding van te maken bij de klant. Dit gebeurt voornamelijk bij abonnementen die via een actie zijn aangeschaft met een ander bedrijf als bemiddeling. (Bijv. een telefoon met Debitel-abonnement cadeau bij aanschaf van een fiets.)
  • De service van Debitel is het slechtst van deze 6 providers. De klantenservice verwerkt problemen niet naar wens en ook veranderingen worden niet snel genoeg doorgevoerd. De facturen zijn erg onduidelijk en verwarrend voor de klant.

Telfort

  • Het bereik van Telfort ligt onder gemiddels en is matig tot slecht. Het bereik valt veel weg, ook op campings en bungalowparken, aan zee, weilanden e.d. Het bereik van Telfort is onzeker.
  • De kwaliteit is het slechtst van deze 6 providers. De gegeven informatie op de website en in het telefonische menu van Telfort is erg onduidelijk.
  • Telfort is zeer goedkoop, maar volgens de beoordelingen van de verschillende vergelijkingssites is het nog te duur voor wat je ervoor terug krijgt. Over het algemeen worden er vijf keer zoveel negatieve punten punten genoemd dan positieve punten. De prijs staat wel bij alle ondervraagden onder de pluspunten.
  • De service is ook bij Telfort erg slecht, zowel online als telefonisch. De klantenservice lost te weinig problemen binnen een acceptabele tijd op.

T-mobile/Ben

  • Deze provider levert het slechtste bereik van alle providers. Ondanks alle promotie van de laatste tijd is de provider nog niet gestegen op de lijst. Om goed bereik te hebben, ben je verplicht buiten te gaan staan ef binnen heel korte gesprekken te voeren. Een kort gesprek binnenshuis is mogelijk, totdat het bereik weg valt. Dit duurt tussen de 30 seconden en de 5 minuten (gemiddeld).
  • De kwaliteit is erg slecht, hoewel dit de laatste tijd wel verbeterd is. Nadat Ben T-mobile werd (en vervolgens Ben weer naar voren kwam) zijn er wel veel veranderingen binnen de organisatie doorgevoerd welke met name de informatieweergave hebben verbeterd.
  • T-mobile is in vergelijking met de andere providers vrij goedkoop. Wel maakt deze provider minder gebruik van extra voordeelacties dan de andere providers.
  • De service is wederom ruim onvoldoende. Op de facturen van de klanten staan vaak onduidelijke kosten, waar ook de klantenservice geen opheldering over kan leveren. De klantenservice is wel vriendelijk, maar presteert niet naar behoren.

**
Let op: dit artikel is uit 2008. Voor een overzicht van de beste mobiele providers uit 2012 kunt u verder kijken bij de gerelateerde links onder dit artikel.
Gerelateerde artikelen
Bekende Nederlandse mobiele providersDe Nederlandse mobiele markt wordt gedomineerd door 3 providers: KPN Mobile, Vodafone Nederland en Team Mobile. Hier vin…
Beste mobiele providers van 2012De beste mobiele providers van Nederland zijn niet altijd de goedkoopste providers. Bij het vaststellen van de beste mob…
Prepaid tarievenPrepaid tarievenEr zijn verscheidene providers om te bellen met een mobiele telefoon. Hierbij kun je kiezen tussen prepaid of een abonne…
Hoe kies ik het juiste telefonie abonnementJe kent het wel, je abonnement loopt bijna weer af en je moet weer eens kiezen. Doordat er teveel keuze is, is het soms…
Apple iPhone - mogelijk met alle providersApple iPhone - mogelijk met alle providersApple's iPhone, wie kent hem niet. Veel mensen willen het toestel, maar niet met een abbonement van T-Mobile. Om niet aa…

Reageer op het artikel "Top mobiele providers binnen Nederland"

Reacties

Stephan, 01-11-2012 15:21 #25
Goedendag,
Momenteel aan het oriënteren op de markt van de mobiele telefoon aanbieders. Mijn keuze was op Telfort gevallen. Maar dit onderzoek geeft aan dat het bereik slecht is. Dit vind ik vreemd wetende dat Telfort op het KPN netwerk zit (aangeven op o.a. de website van Telfort). Ik zie de uitleg graag tegemoet.
Alvast bedankt
M.v.g.
Stephan
PS Datums en updates ten behoeve dit onderzoek zijn mij ook onduidelijk zoals ook aangegeven door andere lezers. Zo kan ik bijvoorbeeld niet het onderzoek van 2012 terug vinden. Voor de rest een goed artikel. Reactie infoteur, 20-11-2012
Beste Stephan,

de meeste providers zijn aanzienlijk verbeterd de afgelopen jaren. Om altijd inzicht te hebben in de laatste onderzoeksresultaten kun je een beroep doen op de Consumentenbond. Deze resultaten worden vaak ook op andere sites weergegeven, als op bijvoorbeeld:

http://www.iphoneclub.nl/156997/consumentenbond-t-mobile-slechtst-beoordeelde-mobiele-internetprovider/

Er zijn meerdere providers die onder hetzelfde hoofdkantoor handelen, of onder dezelfde grote naam. Toch zijn er verschillen te vinden, ook tussen bijvoorbeeld Telfort en KPN. Dit heeft vooral te maken met het feit dat een groot deel van de services gelijk zijn en afkomstig uit dezelfde bron, maar dat er ook delen apart van elkaar lopen. Ze kunnen op hetzelfde netwerk zitten, maar toch niet even goed beoordeeld worden. De beoordelingen zijn dan ook gebaseerd op onder meer bereikbaarheid, tarieven, klantenservice enz. De tarieven van de twee providers die je noemt zijn bijvoorbeeld ook niet gelijk. Betreft het bereik, dat zal redelijk overeen komen op dit moment.

Groetjes, Marensa

Angela, 11-10-2012 15:27 #24
Zelf ben ik al jaren bij Tele2 en heb geen klachten over bereikbaarheid. Regelmatig ben ik in Friesland en Groningen en ook daar heb ik gewoon bereik. Zelf woon ik in Utrecht. Dus die slechte bereikbaarheid herken ik niet. Nu ben ik op zoek naar een nieuw toestel met android en zie door de bomen het bos niet meer. Welke HTC of Samsung is aan te raden? Voorkeur om sms en mail te kunnen gebruiken. Ik heb nu een abonnement bij Tele2. Reactie infoteur, 12-10-2012
Beste Angela,

de laatste jaren zijn veel providers verbeterd op gebied van bereik, waardoor veel providers hiermee nu eigenlijk op 1 lijn zitten. Tele2 bijvoorbeeld werkt in bijna heel het land uitstekend op bereik, alleen in de randstad komen nog wel wat problemen voor. Ik heb eens gekeken naar de werking van de toestellen zelf die jij noemt, HTC en Samsung. HTC's werken over het algemeen allemaal uitstekend, zijn makkelijk in de mail en sms, vrij eenvoudig in gebruik en makkelijk in te stellen. Enige probleem dat veel voorkomt bij gebruikers van de HTC is het vastlopen. Dit is het vastlopen tijdens het gebruiken van een applicatie of tijdens het bellen, waardoor de telefoon uitvalt. Ongeveer 23% van de gebruikers heeft wat last met bellen, waarbij je zelf wel de persoon aan de andere kant van de lijn hoort, maar andersom niet. Het is dan nodig de verbinding te verbreken en opnieuw te bellen, waarna de verbinding wel goed is. De pluspunten en minpunten zijn bij vrijwel alle modellen HTC vergelijkbaar in meer of mindere mate.

Dan de Samsung. De Galaxy modellen komen op dit moment het beste uit de bus, met een goed werkend scherm, eenvoudige en goede mail en sms mogelijkheden, goed werkende applicaties en makkelijke instellingen. Pluspunt is dat het beeld helder is en het toestel eigenlijk altijd doet wat je wilt, als minpuntje wordt genoemd dat het touch screen wel eens vertraagd werkt, en dan vooral wanneer je wat last hebt van zweethanden.

Ten opzichte van elkaar komt de Samsung er iets beter uit, en dan vooral de Galaxy-modellen. Toch, ieder toestel heeft zowel pluspunten als minpunten, dus je loopt altijd de kans dat je wat kleine probleempjes ondervindt met je toestel. Je toestel verzekeren is eigenlijk ook altijd aan te raden.

Als Tele2 nu voor jou goed werkt, dan kun je natuurlijk een nieuw abonnement nemen van Tele2. Als je nu geen last hebt van problemen met de bereikbaarheid van Tele2, dan zul je dat ook niet hebben bij een nieuw toestel. Vodafone is ook prima als het gaat om bereikbaarheid. Wel is het internet van Vodafone soms wat moeilijk te pakken te krijgen. KPN is wat duurder en heeft minder lopende voordelen (als bijvoorbeeld bij Vodafone het gratis bellen naar anderen met Vodafone), maar de bereikbaarheid is op dit moment wel optimaal, ook met internet.

SimOnly pakketten zijn over het algemeen ook uitstekend en het goedkoopst. Wel moet je dan zelf je nieuwe toestel betalen, dus misschien is dit ook nog het overwegen waard.

Ik hoop dat ik je iets geholpen heb en dat je straks kunt genieten van je nieuwe toestel en abonnement!

Groetjes, Marensa

Timo, 17-09-2012 21:36 #23
Ik heb een abonnement bij Hi onder leasevoorwaarden, maar met de mobiel kan ik niet bellen, smsen en internetten. De 1e keer hadden ze wat vervangen en bij de 2e en 3e keer constateren ze geen defect terwijl het er nu nog wel is! Ik wil naar een andere Provider maar welke is het beste? Qua klantenservice als je mobiel stuk is en als die niet meer te repareren valt, dat je dan een nieuwe zelfde toestel krijgt.

Bedankt Reactie infoteur, 20-09-2012
Beste Timo,

het is erg vervelend als je voortdurend met een defecte telefoon zit en er wordt je verteld dat er niets mee aan de hand is. Ik kan me goed voorstellen dat je daar behoorlijk de balen van hebt. Het probleem met defecte telefoons is vaak de samenwerking tussen de provider en de verzekering. Als de verzekering blijft constateren dat er geen probleem is, dan zal geen enkele provider je toch een nieuwe telefoon geven. Geeft de verzekering aan dat er wel degelijk een onoplosbaar probleem is, dan ontvang je van de meeste providers binnen twee weken het recht op een nieuw toestel. Ik ben dus ook bang dat het probleem hier niet bij de provider ligt (al ben ik zelf echt geen fan van Hi), maar bij de verzekering. Als je verzekering niet mee werkt, dan kan je naar een nieuw toestel fluiten, hoe dan ook.
Als je geen verzekering hebt, dan houdt het in alle gevallen uiteraard op.

Je kunt het nog oplossen met Hi door hen 'toestemming' te vragen je telefoon te laten controleren op defecten door een derde partij. Als deze het defect vindt, en kan repareren, dan moet Hi voor de kosten opdraaien, omdat zij het over het hoofd hebben gezien. Daarom is het dus wel heel belangrijk dat je vooraf toestemming vraagt om de telefoon weg te sturen voor een second opinion.

Wil je toch een andere provider, dan komen (wat klantenservice betreft) op dit moment Vodafone en T-mobile het beste uit de bus. Echter, alle providers zullen er alles aan doen om te voorkomen dat zij je een nieuwe mobiel cadeau moeten doen omdat het vorige defect is. Het kost hun immers geld als ze jou een nieuwe mobiel moeten toekennen en daar zijn ze in de meeste gevallen niet zo blij mee.

Heel veel succes!

Groetjes, Marensa

Mats, 21-07-2012 17:29 #22
Heb zelf een abonnement bij Ben. Wat ik zo fijn vond bij hun wás dat je betaald per seconde en niet per minuut en de maand opzegtermijn i.p.v. een 1-jaar of 2-jaar contract. Helaas hebben ze dit afgeschaft.

Ben nu op zoek naar een nieuw abonnement omdat ik de korting van 12 maanden ook niet meer krijg. Mijn oog viel op Tele2 vanwege de goedkope tarieven die ze op dit moment hebben. Jammer dat daarover niks in het artikel staat. Verder prima artikel! Reactie infoteur, 23-07-2012
Beste Mats,

dank voor het compliment.

De reden dat Tele2 niet besproken wordt in het artikel, is omdat het artikel over de top mobiele providers gaat en hier hoort Tele2 niet bij. Dit heeft vooral te maken met het bereik van Tele2. Het wil overigens niet zeggen dat het bereik van Tele2 overal slecht of onder de maat is. Er zijn delen in Nederland waar het bereik met Tele2 altijd optimaal is. Helaas zijn er ook delen (vooral in de randstad) waar het bereik zeer onder de maat scoort en daarmee komt Tele2 niet voor in de lijst van beste providers van Nederland.
Wanneer je niet per se een nieuwe telefoon bij je nieuwe abonnement wilt, dan is Sim Only de goedkoopste optie (wordt ook niet in het artikel omschreven, omdat dit er van veel verschillende providers is).

Groetjes, Marensa

Daan, 26-06-2012 12:50 #21
De klantenservice van KPN is prima je krijgt vrijwel gelijk iemand er aan die je helpt gewoon top dus. Reactie infoteur, 27-06-2012
Beste Daan,

bedankt voor je reactie!

Groetjes, Marensa

Mark, 04-06-2012 11:24 #20
Er staat geen datum bij dit artikel, maar de eerste reactie erop was in 2008 Als in de tussentijd de informatie niet is geupdate, denk ik dat dit verhaal geheel niet toereikend is voor de huidige markt. Hopelijk wordt het geupdate (en zet er dan een datum bij). Zodoende kunnen mensen zien of het nog 'actuele' informatie is. Reactie infoteur, 04-06-2012
Beste Mark de Haan,

onderaan ieder artikel staat het jaar van publicatie, met de welbekende © ervoor. Ik denk dat je hier overheen gekeken hebt, want er worden geen artikelen zonder datum (en eventuele bron) gepubliceerd. Mensen kunnen dan ook altijd zien in hoeverre het artikel actueel is en wanneer het onderzoek werd uitgevoerd. Voor de informatie van onderzoeken uit 2011 of 2012 kun je het artikel uit dat jaar lezen in plaats van die uit 2008.

Groetjes, Marensa

Sue, 01-06-2012 17:34 #19
Ik ga dus gillend weg bij Vodafone. Ik heb bijna ALTIJD problemen met mijn smartphone. Of ik kan wel bellen maar verder niets, of ik kan wel mijn apps gebruiken maar niet bellen. Zodra zij een nieuw actietarief instellen worden al mijn blox automatisch uitgezet, en pas geactiveerd nadat ik de klantenservice heb weten te bereiken, een uur wacht, mijn batterij eruit trek en alles opnieuw opstart. Soms duurt het weken, en word ik niet terug gebeld. Ik hoor enkel: "Ja, maar dat is een bekend probleem met uw merk toestel bij ons" Maar enige mogelijkheid om van toestel te switchen of tegemoet te komen. Ik vind ze vaak heel onvriendelijk, chaotisch en niet bereid om effectief een klant op te lossen. Ik hoor van mensen met andere providers dat zij vaak onterecht bezette lijnen krijgen naar Vodafone nummers en ik krijg uitgaand ook zeer regelmatig op alles in gesprek, terwijl ik met een vaste lijn die nummers wel kan bereiken. Kortom. Na 1, 5 jaar Vodafone, waarvan 1 jaar simpelweg ellende raad ik hen dus best af! Reactie infoteur, 03-06-2012
Beste Sue,

het lijkt er inderdaad op dat je niet erg veel geluk hebt gehad. Een groot deel van de genoemde problemen ligt inderdaad aan je telefoon en niet aan Vodafone, maar de onvriendelijke klantenservice is toch echt afkomstig van de provider. Mijn ervaring is dat de klantenservice van vrijwel iedere provider achteruit is gegaan de afgelopen jaren. Dit heeft vooral te maken met het feit dat er tegenwoordig veel meer mensen een abonnement hebben dan voorheen. Hierdoor kun je niet 'zomaar' weglopen als je niet zo netjes behandeld wordt, omdat je aan een abonnement vast zit. Daarnaast is het bij een deel van de providers vooral ook chaos door de enorme verliezen die ze lijden. Dit mag niet ten koste gaan van de klanten, maar het gebeurt helaas wel.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of je je telefoon hebt gekozen op aanraden van de Vodafone (of uit de Vodafone winkel), juist omdat het grootste deel van jouw problemen komt door je telefoon en niet door de Vodafone. HIer kun je ze dan ook niet op 'pakken' en moet je bij de fabrikant van de telefoon zijn (Nokia of Samsung oid). MAAR, als je de telefoon via de Vodafone hebt aangeschaft, kun je wel een vergoeding krijgen voor de problemen die je hebt gehad. Zij hebben jou namelijk verteld dat het om problemen gaat die met de telefoon bekend zijn. Als zij jou niet hebben verteld over de problemen met de telefoon voordat je de telefoon via hun hebt aangeschaft, dan bieden zij jou dus een slecht product aan zonder jou te informeren over de problemen die bij hen al lang bekend zijn. Je kunt hierover een klachtenbrief schrijven naar de Vodafone.

Ik hoop dat je hier toch wat mee geholpen bent. En, als je de telefoon niet via de Vodafone hebt gekocht en hen dus niet de schuld kunt geven van de problemen die je hebt gehad, dan zou ik gewoon een brief naar de fabrikant sturen dat je veel abonnementsgeld hebt moeten betalen, terwijl je telefoon 9 van de 10 keer niet goed werkt. Wie weet wat je nog terug kunt halen! Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Groetjes, Marensa

Moira, 24-05-2012 17:59 #18
Beste Marensa,

ik heb op dit moment een abonnement bij T-Mobile en overweeg sterk om over te stappen naar een andere provider. Ik had een abonnement van Tele2 op het oog, maar lees hieronder dat zij op het netwerk van T-Mobile zitten. Ik woon in Rotterdam en heb toch heel vaak last van slecht bereik voor internet. Klantenservice van T-Mobile is ook triest, hoe zit het met Tele2? Ik gebruik veel internet, ik verstuur en ontvang foto's en muziek op Whatsapp, ik browse heel veel op het web, ik gebruik regelmatig apps en kijk vaak genoeg ook mijn emails na. Ik vind het belangrijk dat ik dus overal bereik heb en dat mijn internet snel is, is Tele2 een goede keuze?

Groetjes,

Moira Reactie infoteur, 26-05-2012
Beste Moira,

als het om bereik van internet gaat, dan zijn op dit moment Vodafone en KPN het beste. Dit in combinatie met een goede klantenservice en nette afhandeling van eventuele klachten, dan zou ik persoonlijk kiezen voor Vodafone. Tele2 is wat goedkoper, maar de klantenservice en het bereik zijn niet optimaal. Als ik je mag adviseren, zou ik zeggen Vodafone.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes, Marensa

Cees Nieuwenhuize, 07-05-2012 13:09 #17
Graag wil ik weten, waar Euphony staat op het gebied van top mobiele providers? Reactie infoteur, 09-05-2012
Beste Cees,

het bellen met Euphony gaat prima. Er is een goed bereik en weinig last van storingen. Echter, de klanten ervaren wel grote problemen wanneer er een contactmoment nodig is met de klantenservice van Euphony. Op het gebide van service scoort Euphony dan ook erg laag. Tevens zijn er relatief vaak problemen met de facturen.

Groetjes, Marensa

Martijn, 15-12-2011 15:55 #16
Nu blijkt uit onderzoek van de consumentenbond dat bij een vergelijking onder klanten T-mobile het slechtste internet heeft en dat Vodafone en KPN veel beter zijn. Bevestigd deze top 6 maar weer eens.

Bron: http://www.mobieletelefoonabonnementenvergelijken.nl/component/content/article/34-vergelijking-van-de-tevredenheid-over-telefoonabonnementen-met-mobiel-internet

Kippuh, 17-11-2011 11:19 #15
Telfort zegt dezelfde dekking als KPN te hebben, toch hoor ik links en rechts de verhalen dat KPN nummers voorrang hebben op het netwerk. Daarnaast was er vorige week een storing met Telfort mobiel data, terwijl KPN overal data had. Dit duidt toch op verschillen, kan iemand hier iets meer over vertellen. Aangezien ik binnenkort een keuze moet maken voor mijn zakelijk abonnementen. Reactie infoteur, 09-12-2011
Beste Kippuh,

naar mijn eigen ervaring is Vodafone het beste voor zakelijk gebruik. op dit moment zijn er enkele telefonie-aanbieders betrokken bij een conflict, waaronder ook KPN en Vodafone. Dit heeft echter geen effect op de kwaliteit van de telefonie. Mijn advies zou zijn Vodafone, wegens goed bereik en goede zakelijke service.

Ik hoop dat je er iets mee kunt!

Groetjes, Marensa

Laurie, 15-09-2011 17:01 #14
Ik heb nu een abonnement bij hi en ik wil graag overstappen op tele 2 omdat die nu gunstigere aanbiedingen heeft dan hi. Maar zij zitten op het netwerk van t-mobile en als ik dat allemaal zo hoor en lees weet ik niet zeker of dat wel een goed idee is met dat niet goede bereik binnen en die onverklaarbare bedragen op de rekeningen. Hoe staan zij er nu voor? Reactie infoteur, 16-09-2011
Beste Laurie,

bij Tele2 is het nog steeds heel erg afhankelijk van waar je woont hoe je bereik is. In de randstad bijvoorbeeld heb je vrijwel altijd bereik, terwijl er op het platteland veel plaatsen zijn waar het bereik vrij slecht of wisselend is. Het bereik van Tele2 wordt overigens wel steeds beter.

Groetjes, Marensa

Leonie, 14-09-2011 15:27 #13
Ik heb een simlonly bij vodafone en ben erg tevreden. Ik heb altijd bereik en klanten service is okee. Echter loopt mijn abonnement af in november en wil nu een nieuwe simonly met internet. Dit is bij vodafone prijzig. Bij telfort krijg ik mee voor het zelfde geld als bij vodafone. Echter heb ik vroeger altijd vernomen dat telfort altijd slecht bereik heeft en in dit artikel wordt het ook niet echt aangeprezen. Hoe zit het in 2011 met deze provider? Reactie infoteur, 15-09-2011
Beste Leonie,

Telfort maakt tegenwoordig gebruik van het KPN netwerk en betreft de bereikbaarheid behoort het daarom tot de betere netwerken van Nederland. Je kan dus best kiezen voor Telfort:)

Groetjes, Marensa

Jochanan, 17-08-2011 20:21 #12
Ik zat een jaar bij vodafone en wanneer je je aanmeld krijg je 5,- bonusbeltegoed maar dat kreeg ik niet. toen ging ik bellen naar de klantenservice toen kreeg ik het uiteindelijk wel. en een andere keer waardeerde ik op en het hoort een jaar geldig te zijn en het was maar een maand, moest ik weer bellen. nu is hij niet meer geldig omdat ik niet heb opgewaardeerd.

Madeleine, 07-05-2011 04:12 #11
Ik ben jaren abonnee, eerst bij Libertel en die is overgaan in Vodafone. Ik was een zeer tevreden klant. Maar sinds begin 2011 ben ik zeer ontevreden over de ontwikkelingen bij Vodafone., o.a. zomaar mijn abonnement stijl stopzetten en zelf iets voor mij verzinnen. Instellingen voor mij sturen met verborgen items die vanzelf naar internet gaat als je je gsm aanzet, Wat ik helemaal niet heeft gevraagd of voicemail zomaar aanzetten en mij laten betalen om berichten te beluisteren van bellers. Als draait bij hun om euro's en het lijkt net alsof abonnees niet meer tellen. Hun nummer voor klantenservices voor abonnees was gratis, tegenwoordig krijg je een computer op die nummer en als je een medewerker wilt spreken kost je dat 0.45 p/m.
En daarbij komt bij dat 0,45 per minuut krijg je een onbehoorlijke, onsympathieke medewerker aan de lijn, die haar of zijn werk niet interesseert. En als je een mail stuurt naar klantenservices, kan het zomaar 10 dagen duren voor je een antwoordt krijgt en dan nog is je vraag niet adequaat beantwoordt. Ik wil mijn abonnement na jaren opzeggen, maar bij wie moet ik gaan? Van die verhalen hier word je ook niet vrolijk van. Kan niemand vragen hoe of wat omdat ondanks al die klachten over Vodafone, schijnen ze toch als beste op dit moment uit de bus te komen. Ik laat het even betijen, misschien ga ik over op prepaid? Reactie infoteur, 25-05-2011
Beste Madeleine,

Vodafone is inderdaad op dit moment de beste provider, maar dat wil helaas niet zeggen dat ze ook echt alles goed doen en dat je altijd op ze kunt rekenen. Door de komst van alle internetsites voor communicatie, gratis smsen, skype enz, verdienen de providers steeds minder, waardoor er minder budget beschikbaar is voor een goede klantenservice. Dit geldt voor alle providers. Daarbij ligt het ook aan de medewerker die je aan de lijn krijgt. In ieder bedrijf zijn er mensen die echt willen werken voor hun geld en mensen die er de kantjes vanaf lopen, dus ook bij de providers. Je zult het net treffen dat je inderdaad een chagrijnig iemand te pakken hebt die zich niet erg voor je in wil zetten.

Ik zou zeggen; volhouden tot het opgelost is of inderdaad prepaid gaan als je echt van alle abonnement-gezeur af wilt zijn.

Succes ermee!

Groetjes, Marensa

Ramon, 19-04-2011 10:56 #10
Ik ben het vrijwel overal Mee eens, ik wil alleen nog wat toevoegen aan het verhaal van Telfort! Ik heb nu zelf een sim only van hen, ik ben totaal niet tevreden. Ik heb mijn internet laten blokkeren omdat hij soms aangaat in mijn zak, maar dan staat erop de factuur toch een internet rekening van bijna 100 euro! Ook is de klantenservice erg slecht! Als je hen een vraag steld krijg je na 10 werkdagen antwoord waar je niks aan hebt! Reactie infoteur, 25-05-2011
Beste Ramon,

bedankt voor je reactie. Dit is al een ouder artikel, dus het kan zijn dat de plaatsen in de posities inmiddels veranderd zijn. Daarbij moet ik zeggen dat er steeds meer klachten komen over ALLE aanbieders. Het lijkt erop dat ze minder hun best doen om klanten tevreden te houden, omdat er minder geld beschikbaar is om te zorgen voor een nette en goed bereikbare klantenservice. Daarbij is het vaak ook een kwestie van geluk hebben met wie je aan de telefoon krijgt. De ene medewerker van de klantenservice doet altijd de best om het probleem op te lossen, terwijl een ander liever 'haar nagels gaat vijlen bij wijze van'. Luie mensen komen in elk bedrijf voor en zo ook bij de klantenservices van providers. Als je de pech treft, word je dan ook niet behandeld zoals het zou moeten.

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat jouw situatie heel vervelend is! Ik zou er zelf ook niet mee akkoord gaan. ik hoop voor je dat het op te lossen is!

Groetjes, Marensa

Suze, 14-01-2011 01:06 #9
Van wanneer is dit artikel eigenlijk, want volgens mij is Orange al vrij lang gefuseerd/overgenomen door T-mobile? Heeft dat nog invloed gehad op het bereik van de nieuwe combinatie? Reactie infoteur, 21-01-2011
Beste Suze,

dit artikel is inderdaad al wat ouder. Het is gepubliceerd in augustis 2008. Daarna is wel een en ander veranderd, maar niet drastisch.

Wel is het zo dat het bereik van bijna alle aanbieders aardig is verbeterd en dat de verschillen tussen de providers steeds kleiner worden.

Op dit moment (januari 2011) staat Vodafone betreft bereik bovenaan.

Groetjes, Marensa

Albert, 10-06-2009 10:26 #8
Ik wil overstappen van t-mobile naar, Telfort danwel Ben Sim only. Dit lijken de goedkoopste aanbieders. Ik wil en moet ook internet erbij nemen want ik gebruik de google G1 telefoon en die moet je activeren door Gmail aan te zetten.
Welk van de 2 heeft op dit moment het beste netwerk en is de snelste op mobiel internet. Een andere vraag is hoe het zit met internet als je het buitenland ingaat.ik kan wel mijn UMTS enzo uitzetten en alleen Wifi aanlaten maar krijg ik dan toch een torenhoge rekening voor internet in het buitenland? Reactie infoteur, 10-06-2009
Beste Albert,

op dit moment is Telfort nog iets beter dan Ben, al scheelt het niet erg veel. Zij zijn inderdaad wel vrij goedkoop, dus dat is altijd prettig. Mobiel internet is niet erg snel, maar daar wordt steeds meer aan verbeterd. Dit geldt overigens voor bijna alle providers.
Voor in het buitenland, ik zou voor de zekerheid de klantenservice bellen, ook omdat je dan een bevestiging van de medewerker hebt.

Succes!

Groetjes, Marensa

Daan, 04-06-2009 22:02 #7
Binnenkort loopt mijn contract bij KPN af, nu wil ik graag naar T-Mobile vanwege de iPhone. Maar ik ben bang voor slecht bereik buiten de randstad. KPN doet het altijd en overal, zelfs binnen… Wat is wijsheid? Reactie infoteur, 04-06-2009
Beste Daan,

KPN en Vodafone doen het inderdaad vrijwel altijd, KPN zeker. T-mobile wordt overigens veel beter, dus als je echt voor de iPhone wilt gaan, zou ik het zeker doen.
Sinds 1 januari 2009 is T-mobile meer gaan doen met de klachten die ze ontvingen en ze stijgen steeds verder in de lijst van tevredenheid onder de klanten.

Succes!

Sem, 02-06-2009 22:32 #6
Ik heb momenteel een t-monile abbonnement die (GELUKKIG) binnekort afloopt. Wat heb ik een slechte ervaringen met deze provider! Torenhoge rekeningen die niet te verklaren zijn (bellen vanuit het buitenland 40,- terwijl ik het land niet ben uitgeweest en mijn mobiel ook niet), slechte klantenservice etc, etc!
Ik heb nooit echt problemen gehad met het bereik en vind het bellen naar 1202 wel erg makkelijk om alles bij te houden. (dit word echter wel moeilijker als ze aangeven dat je nog 25,- belminuten etc over hebt en vervolgens je kosten buiten de bundel oplopen tot over de 30 euro en er NIEMAND is die mij dit kan verklaren!)

Ik ga zodra ik kan wel bij t-mobile en kom nooit meer terug! :-p Reactie infoteur, 03-06-2009
Beste Sem,

dat soort klachten heb ik inderdaad al eerder gehoord. Ik raad je aan specificaties op te vragen van je gesprekken en de bijbehorende kosten. Natuurlijk moet je ook niet betalen voor bellen vanuit het buitenland als je daar niet bent geweest…

Je bent ook niet gebeld vanuit het buitenland misschien? Dan bestaat er de mogelijkheid dat jij voor de kosten tot de grens opdraait en dit valt dan in sommige gevallen onder buitenland.
Ik zou zeggen, als niemand jou kan laten zien dat je inderdaad voor zoveel hebt gebeld, niet betalen en eerst een duidelijk overzicht eisen omdat je het niet gelooft.

Succes, ook met je nieuwe provider!

Groetjes, Marensa

Albert, 14-05-2009 14:51 #5
Ik zit pal aan de Duitse grens van Groningen en heb een abonnement bji Vodafone, de ontvangst is zeer slecht en meestal via het duitse netwerk (dus duur), ben van plan andere provider te nemen, Orange leek me wel wat maar nu hoor ik dat die er niet meer is en hoe zit het met Ben, kan iemand mij uit de brand helpen? Reactie infoteur, 14-05-2009
Beste Albert,

over het algemeen heeft KPN het breedste bereik. Aan de Duitse grens is het daarom denk ik het verstandigst om voor KPN te kiezen. Orange is inderdaad opgeheven en Ben is bezig met een comeback. Of deze comeback samen gaat met een betere service en beter bereik dan voorheen, zou ik niet durven zeggen.

Succes!

Groetjes, Marensa

Laura, 05-05-2009 11:52 #4
Ik wil graag de LG Shine kopen alleen vinde veel mensen vodafone slecht?
Als ik dus de Shine koop is de kans dan nog groot dat ikdan dus slecht bereik heb etc? Reactie infoteur, 05-05-2009
Beste Laura,

tegenwoordig is Vodafone juist aan het klimmen en wordt deze door veel mensen inmiddels zelfs beter gevonden dan de KPN, ook door de goede service. Het bereik van Vodafone is prima op dit moment!

Veel plezier met je phone!

Weemanneke, 08-12-2008 08:47 #3
Ik ga het toch maar even vragen. Ik twijfel om Telfort als mijn nieuwe mobiel provider te pakken. De mobiel die ik nu heb is alweer oud. en reageert soms niet goed meer. dus mijn vraag: Is Telfort aan te raden als mobiel provider?:-) Reactie infoteur, 09-12-2008
Als het gaat op goed bereik, is het op dit moment het beste om KPN of Vodafone te nemen. Telfort gaat ook steeds verder vooruit, dus ik zou het in ieder geval niet afraden. KPN heeft in principe overal bereik, maar is wat duurder en de klantenservice laat het vaak afweten. Vodafone is prima, goed bereik en klantenservice is ook okee. Telfort is aan klentenservice soms moeilijk bereikbaar, maar als je ze te pakken hebt handelen ze het vaak wel direct af. Telfort is dus ook geen slechte keuze!

Heel veel succes met en plezier van je nieuwe telefoon!

Groetjes, Marensa

Potloodpasser, 06-11-2008 20:57 #2
Ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb bij Telfort. Altijd prima bereik, ook in gebouwen waar anderen dit niet hebben. Klantenservice ook geen problemen mee, prima bereikbaar en werd goed geholpen.

Eigenwijs, 28-10-2008 14:12 #1
Sinds het netwerk van Orange is samengegaan met T mobile heb ik thuis 0 bereik. Dit is inmiddels al meer dan 3 maanden. Het ergste probleem is dat ik thuis geen vaste telefoon heb, dus totaal onbereikbaar ben voor de buitenwereld. Ik heb mijn abonnement opgezegd uit machteloosheid want de klantenservice doet niks. Ik wacht al 3 maanden op een antwoord van de klantenservice. Echt heel slecht. Heb meerdere brieven en emails verstuurd. Allemaal onbeantwoord. Maar ondertussen mag ik wel door betalen dankzij een opzegtermijn van 3 maanden. Nee Orange is voor mij totaal afgedaan. Na het samengaan met het T mobile netwerk, is niet alleen het bereik maar ook de service meer dan slecht te noemen! :-(

Infoteur: Marensa
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Reacties: 25
Schrijf mee!