InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Goedkope producten importeren uit China

Goedkope producten importeren uit China

Goedkope producten importeren uit China Opzoek naar goedkope producten uit China? In dit artikel vindt u hoe simpel het is om hele goedkope producten vanuit China naar Nederland te importeren.

Betrouwbaar en erg goedkoop inkopen doen

De simpelste manier om goedkoop Chinese producten te kopen vanuit China is via Chinese webshops. Dit is dan ook waarschijnlijk de bekendste manier voor de meeste mensen. Er zijn een aantal zeer goedkope sites op het internet te vinden waar goedkoop en makkelijk Chinese producten kunnen worden ingekocht. Hieronder staan een paar van die handige Chinese websites op een rijtje.

DealExteme

Dit is één van de bekendste Chinese sites voor het importeren van Chinese producten. Erg goedkoop en betrouwbaar. Er zijn enorm veel producten te vinden. Bijna alles, behalve kleding, is er dan ook wel te vinden. De verzendkosten zijn gratis voor ieder product. Het duurt meestal ongeveer twee tot drie weken voordat je de producten in huis hebt.
http://www.dealextreme.com

Chinavasion

Een iets minder bekende site voor het importeren van Chinese producten, maar ook zeker betrouwbaar is Chinavasion. Dit is een site waar vooral elektronica te vinden is. Je kunt hier kwalitatief goede smartphones kopen, vaak lijken deze smartphones op modellen die we in Europa ook kennen. Veel van deze toestellen hebben het bekende besturingssysteem Android, dit besturingssysteem vind je in Nederland ook veel op telefoontoestellen.
http://www.chinavasion.com

Kleding kopen vanuit China

Een betrouwbare kledingsite is shoes-room.com. In tegenstelling tot wat de naam doet denken verkopen ze allerlei kleding, dus niet alleen schoenen. Surfen op de website gaat behoorlijk traag, maar de verzending gaat daarentegen behoorlijk snel, producten komen vaak binnen een week na bestelling aan. Bij deze site betaal je wel verzendkosten en die kunnen in vergelijking met de kleding aardig duur zijn, daarom is het aan te raden om met meerdere mensen kleding in te kopen en het naar één adres te versturen zodat de verzendkosten lager uitvallen.
http://www.shoes-room.com

Importeren via TaoBao

Dit is eigenlijk de Chinese Marktplaats of Ebay. Deze website is enorm goedkoop, maar doordat het een soort van Marktplaats is, is dus ook niet iedere advertentie betrouwbaar op deze website. De website zelf is moeilijk te begrijpen omdat deze volledig in het Chinees is geschreven. Het is daarom aan te raden om de site met Google Chrome te openen en dan te vertalen naar het Nederlands. De site is dan alsnog niet echt makkelijk te begrijpen, maar het is dan wel mogelijk om producten te vinden. Op TaoBao is het voor Nederlanders handig om gebruik te maken van TaoBeao Agents, meer daarover onder het kopje TaoBao Agents. Ook op TaoBao is het aan te raden om producten gezamenlijk te kopen want de verzendkosten zijn in veel gevallen hoger dan de prijs van het product.
http://www.taobao.com

TaoBao Agents
Een product kopen van mensen die alleen maar Chinees spreken is voor vele niet-Chinees sprekende mensen lastig. Daarvoor zijn er de zogenaamde ‘TaoBao Agents’. Dit zijn tussenpersonen die meestal in China of HongKong wonen. Zij beheersen vaak wel de talen Chinees en Engels waardoor zij met de koper en de verkoper van het product kunnen communiceren. Zij zorgen dan dat de producten die de koper wil hebben worden ingekocht en deze worden vervolgens gezamenlijk verzonden (in het geval van meerdere producten) naar Nederland. Dit laatste doen zij om de verzendkosten te drukken. De TaoBao Agents vragen vaak een kleine vergoeding voor hun diensten. De TaoBao Agents zijn te vinden door ‘TaoBao Agent’ te googlen. Er schijnen veel onbetrouwbare TaoBao Agents op het internet rondt te zwerven, let dus goed op.

Prijzen van Chinese producten

Voor specifieke prijzen van Chinese producten (ook voedsel, drinken en brandstof) vind je onderaan deze pagina. Daarnaast is daar extra informatie te vinden over de Chinese cultuur met betrekking tot de stad Chongqing.

Valuta omrekenen

Een handige site om buitenlandse valuta's om te rekenen naar de euro is http://www.valuta.nl

Disclaimer
De hier bovenstaande informatie is gebaseerd op eigen ervaringen. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat u doet op het internet. Als een website die ik hier vermeldt als betrouwbaar, bij u niet zo betrouwbaar blijkt te zijn dan kan ik daar helaas niets aan doen.
© 2011 - 2014 Ruttger, gepubliceerd in Detailhandel (Zakelijk) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
China: de bevolkingsgroepen van ChinaHoeveel mensen er precies in China wonen is nog steeds onduidelijk. In 2011 is de schatting volgens het BBC country prof…
Betrouwbaarheid DealExtremeBetrouwbaarheid DealExtremeDealExtreme is een sterk in populariteit stijgende webshop uit China. Producten zijn vaak goedkoop en worden veelal grat…
China stoomt op in de vaart der volkerenChina stoomt op in de vaart der volkerenDat China opstoomt in de vaart der volkeren zien we niet alleen aan de dubbel cijferige economische groei. Ook de Big Ma…
Basis Chinees (wegwijs in China)Inderdaad, als u al westerse toerist naar China trekt, is de kennis van Engels alleen zeker niet voldoende! Taxichauffeu…
De opiumoorlogenDe opiumoorlogenOpium was een zeer verslavende drugs die de Britten naar China smokkelden. Er zijn wel twee opiumoorlogen, maar hoe heef…

Reageer op het artikel "Goedkope producten importeren uit China"

Reacties

Cheyenne, 10-04-2014 21:33 #8
Hallo,

Hoe zit het nou met shoes-room.com? Eerst toen ik op de link klikte kwam ik op shoes-room.co > http://www.shoes-room.co/ en daar heb ik ook een bestelling geplaatst en ook op.com, die heel sloom was en het geld moet naar hetzelfde gestuurd worden. Nu wou ik dus met mijn moeder overleggen of ik het over moest maken of niet alleen de link op deze site kan ik niet openen.

Mijn vraag is, is de site nou betrouwbaar of niet? Ik sta namelijk op het punt een hoop geld uit te geven dus help mij alsjeblieft.

M.v.g.
Cheyenne

Mike, 31-01-2014 12:30 #7
Beste,

Ik wil binnenkort in het groot beginnen met importeren vanuit China. Ik heb mijn contacten al. Alleen weet ik niet zoveel van de invoerskosten en de douane die wel eens durft moeilijk te doen. Zeker met producten vanuit China. Iemand die hiermee ervaring heeft?

MVG,
Mike

E. Harms, 06-10-2013 16:56 #6
Wie heeft er tips om kinder stretch t shirts vanuit China te importeren?

Michelle, 05-10-2013 11:10 #5
Is de site van shoes-room echt betrouwbaar want ik wil uggs bestellen maar ben al zovaak bedrogen, ik durf niet meer snel te bestellen?

Sandra, 01-03-2013 20:40 #4
Ik wil enkele artikelen bestellen voor een website.
Hoe zit her met invoerkosten en evt spullen die door de douane worden tegen gehouden? Kan ik beter dagelijks wat bestellen om de partij klein te houden en zo extra kosten te voorkomen? Tips zijn welkom!

Yorrick (infoteur), 25-11-2012 02:58 #3
Ik heb ook een idee voor een webshop. Om "lelijke" kersttruien te verkopen. en die wil ik graag goedkoop inkopen dus hoeft niet perse uit China maar daar kun je vaak wel producten goedkoop vandaan halen. maar ik heb 0, 0 ervaring met het importeren van producten. Nou hoop ik dat iemand mij daarmee kan helpen/adviseren. Het gaat om wollen/acryl truien met van die kerstklokken of renderen er in gebreid.

Don van der Stam, 08-11-2012 09:55 #2
Wij zijn zo'n 15 jaar actief in het Chinese handels verkeer. Ons doel is te assisteren bij het aankopen van Chinese producten. Een Nederlandse achtergrond met een hoofdkantoor in Singapore vanwaar wij alles aansturen en controleren. Nog altijd wordt er veel gesjoemeld in China. Producten aankopen is geen probleem, betalen is ook geen probleem meer maar uiteindelijk dat ontvangen waar je naar op zoek bent en waar je voor hebt betaald is iets anders. Wij hebben uit eigen ervaring geleerd hoe het niet en en wel moet en om risico's zo laag mogelijk te houden. Het lukt ons momenteel buitengewoon goed en hebben inmiddels kwaliteit controleurs in China die de aankoop opdrachten controleren. Wij waarschuwen voor de Alibaba, TaoBao en ook Made In China waar veel mensen gebruik van maken. Ons advies; wees duidelijk met wat je wilt en daar waar nodig schakel bijvoorbeeld een Nederlands contact in die het voor je afhandelt. Natuurlijk moet je rekening met wat kosten die het product iets duurder maken maar het blijft altijd goedkoper als in Nederland. Wij staan altijd open om advies te geven.

Maickel, 19-03-2012 17:36 #1
Hallo, ik heb een vraag. Ik zou graag kleding stukken willen laten bedrukken (t-shirt/sweat shirts/mutsen/sjaals etc) in China. Ik ga een webshop beginnen en denk dat ik voordeliger uit ben als ik alles laat importeren.

Ik heb er nog weinig kaas van gegeten en wil graag weten of dat mogelijk is en waar ik zo iets zou kunnen doen. Ik had ook een site gevonden waar je het importeren kan laten uit besteden. Is dat misschien een optie?

Ik hoor graag van jullie, ik ben benieuwd.

Groeten Maickel Reactie infoteur, 21-03-2012
Beste Maickel,

Dat klinkt als een interessant project. Ik kan je daar helaas niet verder mee helpen omdat ik nooit iets met bedrukking in het buitenland heb gedaan.
In Nederland heb ik wel eens een shirt laten bedrukken, als proef. Ik was alleen niet tevreden met kwaliteit ervan. Ik kan je dus in ieder geval aanraden eerst een test-kledingstuk te laten bedrukken.

Succes met je plannen,

Met vriendelijke groet,

Rutger

Infoteur: Ruttger
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 8
Schrijf mee!