InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Pakketten verzenden vanuit België

Pakketten verzenden vanuit België

Pakketten verzenden vanuit België Door de opkomst van internetshoppen krijgen meer en meer mensen te maken met het versturen en ontvangen van pakketjes, in binnen- en buitenland. Diverse bedrijven bieden een dienst aan voor het verzenden van pakketten, zowel voor particulieren als professionelen.
Shoppen via het internet is momenteel erg populair. Webshops bieden allerlei producten aan die online besteld en betaald worden, en vervolgens naar de klant verstuurd worden. Ook particulieren hebben de weg naar het online handelen gevonden: websites zoals Ebay, Kapaza, Tweedehands en Marktplaats beleven gouden tijden. Natuurlijk moeten de verhandelde spullen liefst snel en in goede staat bij de koper aankomen. Woont de koper dichtbij de verkoper, dan kunnen afspraken gemaakt worden over afhalen of brengen, maar in de meeste gevallen moet men een beroep doen op een verzendservice.

De Post of B Post

De Post, die onlangs haar naam veranderde naar B Post, is wellicht de meest bekende manier om vanuit België pakketjes te versturen in binnen- en buitenland.
Dit is voor particulieren een veelgebruikte tussen'persoon'. Je pakt je spullen in in een eigen doos of in een postpakket, geeft je pakket af in het postkantoor, betaalt en binnen 1 of 2 werkdagen wordt het pakket afgeleverd bij de ontvanger.
Verzenden via B Post is helaas niet goedkoop. Een pakket verzenden dat minder weegt dan 2 kilo kost al 5,90 euro. Voor meer dan 2 kilo betaal je 7,90 euro en voor meer dan 10 kilo moet je 9,90 euro betalen. De tarieven om naar het buitenland te verzenden variëren tussen 8 en 24 euro voor pakketten die binnen de Europese Unie verzonden worden.

Kiala

Een relatief nieuwe manier om pakketten te verzenden is de verzendservice van Kiala. Kiala werkt met verzendpunten en afhaalpunten. De verzender registreert zijn pakketje via het internet, geeft het af op een Kialapunt en vervolgens wordt het pakket geleverd in een ander Kiala punt in de buurt van de woonplaats van de ontvanger. Een groot voordeel van verzenden met Kiala is dat de afhaalpunten vaak winkels zijn dia lang openblijven, zoals supermarkten en tankstations. Zo kan de ontvanger zijn pakket afhalen wanneer het hem of haar past.
Een pakket versturen via Kiala is ook beduidend goedkoper dan versturen met B post, het standaardtarief bedraagt namelijk 4 euro.
Een nadeel van Kiala is dat er momenteel nog niet naar het buitenland verstuurd kan worden.

DPD, DHL en TNT

DPD, DHL en TNT zijn 3 bedrijven die gespecialiseerd zijn in pakketverzending. Deze leveranciers worden vooral ingeschakeld door professionele verkopers die regelmatig pakketten naar zowel binnenland als buitenland moeten versturen.
Deze bedrijven werken meestal ook met depots of shops waar pakketten ingediend kunnen worden ter verzending. In tegenstelling tot Kiala worden de pakketten in dit geval wel aan huis geleverd. Over het algemeen liggen de tarieven iets hoger van bij Kiala, maar nog steeds lager dan bij B Post.

Conclusie

Pakketjes versturen naar binnen- en buitenland is tegenwoordig een vrij eenvoudige klus. Door de verschillende dienstverleners met elkaar te vergelijken kan iedereen de voor hem voordeligste manier vinden, of men nu occasioneel een pakket dient te versturen, of regelmatig grotere zendingen wil opsturen. De Post (B Post) en Kiala lijken interessanter voor particulieren, terwijl bedrijven meer voordeel kunnen halen uit verzending via een bedrijf zoals DPD, DHL en TNT.
© 2011 - 2017 Juliedr, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pakket versturen naar België: vergelijking verzendkostenWanneer u een pakket wilt verzenden naar België is het niet altijd eenvoudig om de beste aanbieder te vinden. De verzend…
GLS pakket versturen: tarieven en verzendoptiesEen pakket versturen binnen Nederland of Europa kan worden verzorgd door GLS, oftewel General Logistics Systems B.V. De…
PostNL pakket versturen: tarieven en verzendoptiesPostNL pakket versturen: tarieven en verzendoptiesIedereen heeft met PostNL te maken wanneer je post verzendt. Wanneer je een pakket wilt versturen is dit niet mogelijk v…
Kiala: pakket afhalen en verzendenHet afhalen van pakketten en het verzenden van pakketten kan via de vele honderden Kiala Punten in Nederland. Het Kiala…
DPD pakket versturen: tarieven en verzendoptiesDPD is één van de bekendste pakketdiensten van Nederland. Particulieren en kleinere ondernemers kunnen eenvoudig pakkett…

Reageer op het artikel "Pakketten verzenden vanuit België"

Infoteur: Juliedr
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!