InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Cadeaubonnen: alle mogelijkheden op een rij

Cadeaubonnen: alle mogelijkheden op een rij

Cadeaubonnen: alle mogelijkheden op een rij Cadeaubonnen, leuk om te geven? De één vindt van wel, de ander geeft liever een echt cadeau. Cadeaubon, leuk om te krijgen? Ja, de meeste mensen vinden het erg leuk om te krijgen. Je krijgt als het ware ook een dubbel cadeau. Allereerst natuurlijk op het moment dat je de cadeaubon ontvangt en later opnieuw op het moment dat je de bon ook daadwerkelijk gaat verzilveren. Het fijne van het zelf verzilveren is natuurlijk dat je naar eigen smaak iets kunt aanschaffen. Denk hierbij aan een VVV bon, ANWB cadeaukaart, Beautybon, Pluim, Theaterbon, Musicalbon of Dinercheque.

Cadeaubonnen

Cadeaubonnen worden steeds vaker als geschenk gegeven

Cadeaubonnen zijn al lang niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Veel grote winkelketens, restaurants, bioscopen, theaters, maar ook steeds vaker lokale winkeliers bieden de mogelijkheid om een cadeaubon te kopen. Steeds meer mensen kiezen er daarom ook voor om de cadeaubon op hun verlanglijstje te zetten. Het voordeel van een cadeaubon is dat je de besteding, dus je uiteindelijke cadeau, zelf in de hand hebt. Bovendien geeft het vragen van cadeaubonnen je de mogelijkheid om eindelijk die dure wens in vervulling te laten gaan. Als je aan al je genodigden een specifieke cadeaubon vraagt, van één en dezelfde winkelketen dus, kan je zo wel eens tot een verrassend hoog te besteden bedrag komen! Ook kinderen kiezen steeds vaker voor cadeaubonnen van de bekende speelgoedzaken, in plaats van allemaal kleine cadeautjes. Ook voor hen geldt zo dat hierdoor grote wensen steeds dichterbij komen.

VVV bon (voorheen Iris cheque)

De Iris cheque van de VVV is met kop en schouder de populairste cadeaubon van Nederland. In de volksmond heet deze bon dus ook gewoon VVV-bon. Het grote voordeel van de VVV Iris cheque is dat hij bij veel (grote) landelijke winkelketens, (attractie)parken, restaurants en musea te besteden is. Maar daarnaast zijn juist ook lokale winkeliers bij deze bon aangesloten. Dat maakt hem extra gemakkelijk te besteden. Zo kan de ontvanger dus nog alle kanten op. Een gidsje met alle mogelijkheden zit altijd bijgesloten.

De Nationale Diner Cadeaukaart

De Nationale Diner Cadeaukaart is een restaurant bon die in tal van restaurants door heel Nederland besteed kan worden. Wordt geleverd in een luxe cadeauverpakking en heeft de vorm en werking van een pinpas. De pas kan opgewaardeerd worden met een waarde vanaf 5 t/m 150. Het handige van dit pinpas-systeem is dat de bon in delen is te besteden en zo dus meerdere keren gebruikt kan worden.

Nationale musical bon

Verras een ander met een avond uit naar één van de musicals van Joop van den Ende Theaterproducties. De Nationale musical bon is geldig voor alle musicals van Joop van den Ende Theaterproducties die nu in het theater spelen maar ook voor alle producties die u de komende jaren van ze mag verwachten. De musical bon is onbeperkt geldig. De bon zit in een prachtige envelop, inclusief programmaboekje, zodat de ontvanger alvast kan genieten van alle mogelijkheden die deze bon biedt.
Verkrijgbaar vanaf: 10,00.

Nationale Wensbon / Bongo Belevenisbon / Pluim

De Nationale Wensbon, de Belevenisbon en een Pluim worden door drie verschillende organisaties aangeboden, maar lijken sterk op elkaar. Met alle drie de bonnen geef je iemand een activiteit cadeau, die door de ontvanger naar eigen wens in te vullen is. De activiteiten waaruit gekozen kan worden variëren van sportief, actief, culinair, ontspanning tot cultureel. Soms is het ook mogelijk om de bon in zijn geheel te schenken aan een Goed Doel. Het leuke van deze bonnen is ook dat je kunt kiezen of de waarde vermeld wordt of niet. Deze bonnen worden ook veel gebruikt door bedrijven als geschenk aan de medewerkers.
BONWAARDEN Nationale Wensbon: 15,00, 25,00, 35,00, 50,00 en 100,00
BONWAARDEN Bongo belevenisbon: afhankelijk van de gekozen activiteit
BONWAARDEN Pluim: vanaf 15,00 tot zelfs 1000,00

Podium Cadeaukaart (voorheen Theater & Concert bon)

Geef een onvergetelijk avondje uit cadeau! Te vergelijken met de Nationale musical bon, maar deze bon is inwisselbaar bij bijna alle Nederlandse theaters, concertzalen en ook bij verschillende poppodia. De Podium Cadeaukaart, ook wel bekend als PoKaDoKa), is onbeperkt geldig. Het uiterlijk van deze cadeaubon, in de vorm van een pinpas kan door de gever zelf worden samengesteld. De bon kan via de post, maar ook digitaal worden geleverd.
NB: De Theater en Concert bon wordt niet meer aangeboden en is opgevolgd door de Podium Cadeaukaart. De Theater & Concert bon is nog wel gewoon inwisselbaar.

ANWB Cadeaukaart

Een cadeaukaart die inwisselbaar is bij alle ANWB verkooppunten en geldig is voor het hele assortiment. De ANWB kaart kan zowel in de winkel als online worden gekocht. Een leuk cadeau voor iemand die binnenkort op reis gaat!

Blad Cadeau

De Blad Cadeau bon is een leuke manier om iemand een jaarabonnement op een blad te geven. Bij de cadeaubon zit een uitgebreide folder met daarin alle bladen waarop een abonnement genomen kan worden. Afhankelijk van het gekozen tijdschrift krijgt iemand dan wekelijks, maandelijks of per kwartaal een cadeau in de brievenbus. De ontvanger maakt de keuze voor het gewenste blad en activeert het abonnement. Na een jaar wordt het abonnement vanzelf stop gezet.

Primera Cadeaubon

Verreweg het grootste aanbod cadeaubonnen vindt je bij Primera. Heb je geen idee wat voor soort bon je wilt geven? Loop dan gewoon even een Primer binnen. Je treft hier een wand vol cadeaubon-mogelijkheden aan. Van veel grote winkelketens zoals ICI Paris, BOL.COM, Intratuin en Media Markt. Ook de hierboven genoemde bonnen treft u hier aan. Het bedrag wat u wilt besteden wordt op de cadeaupas gezet en kan in meerdere keren besteed worden. U kunt de pas eventueel ook personaliseren.

Persoonlijke cadeaubon

Zoals bovenstaand overzicht al aangeeft zijn er voldoende mogelijkheden om iemand een cadeaubon te geven die bij hem of haar past. Maar het kan natuurlijk altijd anders. Wat dacht u bijvoorbeeld van een persoonlijke cadeaubon? Geef een strippenkaart cadeau voor 10x boodschappen doen, haren knippen, autowassen, of iets anders waar u goed in bent en waarin u iets voor een ander kunt betekenen.
Gerelateerde artikelen
Cadeaubonnen zijn leuk om te geven en krijgenCadeaubonnen zijn leuk om te geven en krijgenKoop in 2017 een cadeaubon of een VVV Irischeque, VVV cadeaubon, als geschenk voor een verjaardag, een feestdag of zo ma…
Oude cadeaubonnen waardeloos?Oude cadeaubonnen waardeloos?Gooi de cadeaubonnen of een cadeaubon waarvan de vervaldatum voorbij is, niet zomaar weg in 2017. Is die cadeaubon of ca…
Cadeaubon & giftcardEen cadeaubon of giftcard is een leuk cadeau om te geven en om te krijgen. Cadeaubonnen bestaan er in vele soorten en ma…
De verschillende giftcards en cadeaubonnenDe verschillende giftcards en cadeaubonnenTijdens feestdagen geven mensen elkaar steeds vaker een giftcard, omdat ze vaak niet weten wat iemand wil hebben. Dit wo…
Cadeaubon: leuk om te gevenCadeaubon: leuk om te gevenSoms heb je werkelijk geen idee wat te geven aan iemand die jarig is en met geld aankomen vind je wel erg saai. Een cade…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Cadeaubonnen: alle mogelijkheden op een rij"

Reactie

Van Galen, 29-09-2014 13:49 #1
Ik heb voor mijn verjaardag 2 kadopasjes gekregen van de Nationale Wensbon. Mijn hemel
wat een oplichterij als je naar het prijsniveau kijkt. Voorbeeld: Davisoff Cool Water, 40 ml,
eau de toilette: via internet besteld 21,95 bij N.Wensbon: 50,00! Beperkte keus, veels te hoge prijzen en ik mag toch hopen dat deze organisatie snel ter ziele gaat. Absoluut geen waar voor je geld.

Infoteur: Martina
Laatste update: 09-11-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 1
Schrijf mee!