InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Giftcard: alles over de Primark cadeaubon

Primark Giftcard: alles over de Primark cadeaubon

Primark Giftcard: alles over de Primark cadeaubon Primark is hard op weg om de toonaangevende modeketen in Nederland te worden. De modieuze artikelen en lage prijzen zorgen voor een groeiend marktaandeel. Primark heeft een eigen Giftcard die gebruikt kan worden voor aankopen in de Primark winkels. Lees in dit artikel alles over hoe de Giftcard werkt, waar je de cadeaubon kunt kopen en besteden en hoe je je saldo te weten kunt komen via de saldochecker.

Primark

"Look good, pay less". De slogan van Primark laat weinig tot de verbeelding over en beschrijft in vier woorden waarom Primark zo enorm populair is. Primark verkoopt namelijk modieuze kleding en schoenen voor lage prijzen. De prijzen zijn zelfs zo laag, dat bezoekers stad en land afreizen naar één van de Primark winkels. De Primark winkels zijn daarom ook steevast altijd drukbezocht. Het mag geen wonder zijn dat er de komende jaren vele nieuwe Primark winkels zijn gepland. In bijna alle grote steden is over enkele jaren een Primark winkel gevestigd. Tot enkele jaren geleden waren er alleen Primark winkels in Ierland en de rest van het Verenigd Koninkrijk te vinden, maar tegenwoordig zijn er filialen geopend in onder andere Portugal, Spanje, Oostenrijk, België, Duitsland en Nederland.

Wat verkoopt Primark

Het assortiment van Primark bestaat uit mode in de breedste zin van het woord. Zowel voor mannen, vrouwen en kinderen verkoopt Primark onder andere:
  • Schoenen
  • Kleding
  • Mode accessoires zoals riemen, tassen, sieraden en lingerie
  • Interieurproducten zoals kaarsen, beddengoed en badlakens

De producten volgen altijd de laatste mode, waarbij de prijzen het meest in het oog springen. De prijzen zijn aanzienlijk lager dan die van concurrenten als Zara en H&M. Een complete outfit inclusief kleding, schoenen en accessoires kost al snel minder dan 100 euro.

Primark Giftcard

Uiteraard kan een eigen cadeaubon niet ontbreken. Ook Primark biedt een eigen cadeaubon aan. Gezien de populariteit van de winkelketen is een giftcard van Primark een ideaal cadeau voor kerst, Moederdag of verjaardagen.

Kopen en activeren
Een Primark Giftcard is te koop bij alle Primark filialen in Nederland aan de kassa of bij de Klantenservice. De cadeaubon kan worden gekocht voor elk gewenst bedrag tussen de 5 en 200 euro.

Besteden
Wanneer je een Primark Giftcard hebt ontvangen en geactiveerd kan je deze besteden in de Primark winkels. Bij de kassa kan je de cadeaubon gebruiken om af te rekenen. Je hoeft de waarde van de cadeaubon niet in één keer te verzilveren. Een restantbedrag kan op een later moment alsnog worden uitgegeven. Wanneer het saldo op de Giftcard niet voldoende is voor de aankoop kan het openstaande bedrag gewoon worden bijbetaald. Overigens is de kaart niet eeuwig geldig, twee jaar na het laatste gebruik ervan vervalt de waarde. Het is niet mogelijk om de Giftcard te ruilen voor contant geld of andere tegoedbonnen.

Online besteden Giftcard
Momenteel is het niet mogelijk om de Giftcard online te besteden. Dit komt doordat Primark zelf momenteel nog geen webwinkel heeft. Primark heeft online testen uitgevoerd met Asos. De kans bestaat dat Primark in de toekomst een eigen webwinkel zal starten. Mogelijk kan de Giftcard dan ook online worden besteed. Zie ook Primark webshop: online kopen Primark mode.

Saldochecker
Op de website van Primark kan je eenvoudig het saldo dat nog op de Giftcard controleren. Wanneer je de code (bestaande uit 19 cijfers) invult in de saldochecker krijg je het actuele saldo te zien. De code is te vinden op de achterzijde van de Giftcard.

Lees verder

© 2013 - 2014 Advies-eb, gepubliceerd in Detailhandel (Zakelijk) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Primark Duitsland: vestigingen, adressen en openingstijdenPrimark Duitsland: vestigingen, adressen en openingstijdenPrimark staat bekend als een zeer voordelige modeketen. In Nederland wordt de winkelketen steeds populairder. Maar ook i…
Primark vestigingen, adressen, openingstijden en online shopPrimark vestigingen, adressen, openingstijden en online shopPrimark is een winkelketen die in Nederland hard op weg is om één van de populairste ketens te worden. Primark heeft ves…
Primark Zaandam: adres, openingstijden en parkerenPrimark Zaandam: adres, openingstijden en parkerenDe winkelketen Primark is enorm populair. De laatste mode voor kleding en schoenen en zeer lage prijzen verklaren deze p…
Primark Bremen (Duitsland): adres, openingstijden & parkerenPrimark Bremen (Duitsland): adres, openingstijden & parkerenModieus en voordelig, dat zijn de kenmerken van Primark. In Duitsland nabij de Nederlandse grens zijn ook enkele Primark…
Primark Arnhem: adres, openingstijden en parkerenPrimark Arnhem: adres, openingstijden en parkerenOp 30 september 2014 opent Primark de deuren van het nieuwe filiaal in Arnhem. Hiermee komt de voordelige mode binnen ha…
Bronnen en referenties
  • www.primark.nl

Reageer op het artikel "Primark Giftcard: alles over de Primark cadeaubon"

Reactie

G., 21-06-2014 11:51 #1
Als ik een cadeaubon koop in Nederland kan ik deze dan ook in Engeland besteden? Reactie infoteur, 23-06-2014
Op de website van Primark staat het volgende:
"•Tegoed op deze cadeaukaart kan volledig of in delen gebruikt worden voor de aankoop van goederen bij alle Primark filialen in Nederland."

Dit zou betekenen dat het niet mogelijk is om de Giftcard in Engeland te gebruiken.

Infoteur: Advies-eb
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Reacties: 1
Schrijf mee!