InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)

Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)

Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH) Ongelofelijk veel jongeren werken bij de supermarktketen Albert Heijn. Het grootste deel van deze jongeren is vakkenvuller bij Albert Heijn. Vakkenvullen is dan ook een gewilde bijbaan. Werken bij Albert Heijn kan ongelofelijk leuk zijn en Albert Heijn is prima geschikt als werkgever voor een bijbaan. Daarnaast heeft deze supermarktketen erg vaak vacatures open staan, waardoor er veel kans op een baan is. Maar wat houdt het werken als vakkenvuller bij Albert Heijn nu eigenlijk in?

Albert Heijn

Albert Heijn is in Nederland de grootste speler op het gebied van supermarkten. Het bedrijf heeft zo'n 30% van de markt in handen en mag ook niet meer groeien. Op dit moment zien we ook een verplaatsing naar groei in België. Albert Heijn kent drie soorten winkels. Allereerst zijn er de buurt supermarkten. Dit zijn de Albert Heijn vestigingen in de wijken van Nederland. Verder kent Albert Heijn de AH XL formule. Dit zijn grote supermarkten met een heel breed assortiment. Deze winkels lijken een beetje op de mega supermarkten die we veel in het buitenland zien. Tot slot beschikt Albert Heijn over de AH to go. Dit zijn kleine AH filialen die op de stations van de Nederlandse Spoorwegen te vinden zijn.

Wat houdt vakkenvullen bij Albert Heijn in - Wat zijn de taken van een vakkenvuller

Als vakkenvuller bij Albert Heijn ben je verantwoordelijk voor het vullen van de schappen in de winkel. Wanneer mensen spullen kopen, zullen de schappen met artikelen minder gevuld zijn. Het bestelsysteem van Albert Heijn houdt precies bij hoeveel voorraad er nog in de winkel ligt. Elke keer als er nieuwe artikelen geleverd worden, worden deze bij de voorraad opgeteld. Elke keer wanneer er een artikel afgerekend wordt, zal het systeem een artikel van de voorraad af halen. Hierdoor wordt er automatisch op tijd besteld. De artikelen die je dient te vullen zijn dus artikelen waar weinig voorraad van is.
De artikelen komen met een vrachtwagen binnen en je wordt als vakkenvuller geacht om een container met artikelen, of een gangpad geheel te vullen. Dit betekend dat je de artikelen uit de verpakking haalt (vaak kartonnen dozen), ze vervolgens in de vakken plaatst en het karton weggooit. Het schap is vervolgens weer gevuld waardoor klanten weer artikelen uit de schappen kunnen halen.

FIFO vullen

Als vakkenvuller bij Albert Heijn wordt je geacht om FIFO te vullen. FIFO is een afkorting voor het Engelse 'First In Firs Out'. Dit betekend dat de artikelen die het langste in de schappen liggen, het eerst verkocht moeten worden. Dit wordt gedaan om de houdbaarheidsdatum van de artikelen te garanderen. In de praktijk betekend FIFO vullen dat je de nieuwe artikelen achter de oude artikelen plaatst. Je haalt dus eerst het schap leeg, vult het schap met nieuwe artikelen en plaatst de oude artikelen hier vervolgens weer voor.

Spiegelen als vakkenvuller

Als vakkenvuller bij Albert Heijn moet je ook vaak spiegelen. Spiegelen is eigenlijk niets meer dan het rechtzetten van de artikelen in de schappen. Wanneer mensen artikelen kopen, pakken ze de voorste artikelen in het schap. Wanneer er verschillende klanten hetzelfde artikel kopen, zal de voorraad dus steeds dieper in het schap staan en steeds minder zichtbaar zijn. Door de artikelen naar voren te halen, lijken de vakken weer vol en goed gevuld. Dit noemt men spiegelen en dit is één van de taken van een vakkenvuller bij Albert Heijn.

Minimum leeftijd voor een vakkenvuller bij Albert Heijn

De minimum leeftijd voor een vakkenvuller bij Albert Heijn is 14 jaar. Wanneer je 14 jaar bent mag je echter veel handelingen niet alleen uitvoeren en ben je ook beperkt in de werktijden. Hierdoor zullen veel filialen een minimumleeftijd van 15 jaar aanhouden. Ben je te jong maar toch op zoek naar een baantje? Kijk dan hier.

Salaris als vakkenvuller bij Albert Heijn

Wat je salaris is als vakkenvuller bij Albert Heijn hangt van verschillende factoren af. Het meest bepalende is je leeftijd. Maar ook het aantal dienstjaren bij Albert Heijn kan hierin een rol spelen. De onderstaande bedragen zijn de bedragen die door Albert Heijn gegeven zijn in April 2011.
  • tot en met 15 jaar 4,08
  • 16 jaar 4,71
  • 17 jaar 5,37
  • 18 jaar 6,08
  • 19 jaar 7,10
  • 20 jaar 8,27
  • 21 jaar 9,63
  • 22 jaar 11,17
  • 23 jaar en ouder 13,03
Daarnaast ontvang je 10% korting op je boodschappen. Dit tot een maximum van 75,- korting per kwartaal.

Voor- en nadelen van vakkenvullen bij Albert Heijn

Voordelen

Nadelen
  • Vaak in de avonden en weekenden werken (kan ook een voordeel zijn)
  • Werktijden kunnen veranderen zonder dat je hier invloed op hebt
© 2012 - 2014 Timkraai, gepubliceerd in Banen (Zakelijk) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Bijbaan in de supermarkt: werken als caissière/vakkenvullerBijbaan in de supermarkt: werken als caissière/vakkenvullerVeel jongeren hebben een bijbaan in de supermarkt. Het gaat vooral om 15 en 16-jarigen, aangezien zij goedkope krachten…
Bijbaan bij Albert Heijn (AH)Bijbaan bij Albert Heijn (AH)Albert Heijn is een van de grootste werkgevers onder jongeren. Werken bij Albert Heijn kan heel divers zijn en is uiterm…
Datum uitbetaling Albert Heijn - Uitbetaaldata 2012Datum uitbetaling Albert Heijn - Uitbetaaldata 2012Albert Heijn betaalt al haar medewerkers tegelijkertijd uit. Heb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Lees hieronder wanne…
De geschiedenis van de Albert HeijnDe geschiedenis van de Albert HeijnWat begon als een klein winkeltje is uitgegroeid tot één van de grootste supermarkten van ons land. Alles kun je er vind…
Bronnen en referenties
  • Werk.ah.nl

Reageer op het artikel "Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)"

Reacties

Danny, 10-12-2013 22:20 #19
Hey, ik mag op gesprek komen bij albert heijn voor de functie vakkenvuller. ik ben 16 jaar. hoeveel netto loon per uur kan ik eruit halen als de man of vrouw daarover begint? Reactie infoteur, 19-12-2013
Hoi Danny,

De bedragen staan bij AH gewoon vast. Als je goed leest zie je in de tekst het salaris staan dat in April 2011 geboden werd. Dan heb je in ieder geval een idee in welke richting je moet denken. Succes met je gesprek!

Marvin, 01-12-2013 22:21 #18
Kan ik ook online solliciteren?

Rose, 20-11-2013 22:23 #17
Wat is de maximum leeftijd als je bij Albert Heijn werken als vakkenvuller? Ik zoek werk bij albert Heijn als vakkenvuller.

Ahmeet, 08-11-2013 13:37 #16
Hallo, ik ben 16 jaar en ik krijg bruto 4.71 en wat ik krijg ik dan nettoloon dan?

Robin, 03-11-2013 20:01 #15
Hallo, ik ben 16 jaar en ben op zoek naar een bijbaan in Amsterdam West (liefst in de omgeving van Bos en Lommer), dus vroeg ik me af; is er nog wat open in deze omgeving? In de omgeving van Jan van Galenstr. is ook goed, zo lang ik er op de fiets kan komen of lopend. Reactie infoteur, 04-11-2013
Hoi Robin,

Deze site is niet van Albert Heijn. We geven slechts informatie over het werken bij Albert Heijn. Mijn tip: Loop de winkel eens binnen en vraag het daar! Misschien even spannend, maar zo heb je wel de grootste kans op een bijbaan.

Succes!

Fatima, 08-10-2013 11:20 #14
Hallo ik ben 20 jaar en op zoek naar een bijbaan in Breda is dat mogelijk? ik word nergens aangenomen ligt het aan me leeftijd. Reactie infoteur, 09-10-2013
Hoi Fatima,

Als je als vakkenvuller e.d. solliciteert zal dit waarschijnlijk door je leeftijd komen. Je bent nu eenmaal bijna twee keer zo duur als iemand van 16 jaar. Probeer het eens ergens anders, waar ze niet goedkope maar goede werknemers zoeken. Een winkel in het centrum bijvoorbeeld.

Tim

Esra, 01-10-2013 20:33 #13
Hallo,
Ik heb een vraag. Kan je ook vakkenvuller worden als je 13 bent?
Mvg Reactie infoteur, 02-10-2013
Hoi Esra,

Vaak is dit niet mogelijk. Maar loop gewoon eens de supermarkt in de buurt binnen en vraag het na. Nee heb je, ja kun je krijgen!

Jessica, 10-07-2013 19:53 #12
Hallo. Ik wou vragen of ik bij Albert heijn Blerick me aan kan melden voor vakkenvuller. Ik ben 13 maar zondag word ik 14. Kan ik daar dan vakkenvullen? Reactie infoteur, 14-07-2013
Hallo Jessica,

Succes!

Menekse, 03-07-2013 00:15 #11
Hallo, kan een meisje ook als vakkenvuller werken bij de albert heijn? Ik ben nu bezig met solliciteren via internet voor vakkenvuller. Ik tik in geslacht; vrouw en als ik me sollicitatie wil bevestigen staat daar automatisch man. Reactie infoteur, 03-07-2013
Ja hoor, tuurlijk kan dat!
Sterker nog, bij de albert heijn bij mij in de buurt zijn meer meisjes als vakkenvuller dan jongens. Andere filialen hebben ze misschien liever jongens, maar het kan in iedergeval wel gewoon. Loop anders even de AH binnen en geef aan dat je graag bij hun zou willen komen werken. Misschien hebben ze wel direct plaats voor je, gaat een stuk sneller dan online!

Yasmin, 03-06-2013 21:48 #10
Mag je op je 13e al werken als vakkenvuller?

Bianca Prins, 12-05-2013 11:33 #9
Geachte meneer/mevrouw
Het lijkt mij heel erg leuk om als vakkenvuller bij de Albert Heijn te werken.
En omdat ik graag mijn eigen geld wil verdienen om later mijn eigen rijbewijs te betalen.
Ik ben 15 jaar.
Ik zou kunnen op dinsdag en woensdag vanaf 3 uur en op zaterdag de hele dag. Dit is tot aan de zomervakantie en vanaf dan kan ik meerdere dagen overdag. ik ga op vakantie in de volgende weken: 32, 33 en 34.

Met vriendelijke groeten,

Bianca Prins Reactie infoteur, 12-05-2013
Hallo Bianca,

Als je goed leest zie je dat wij GEEN banden hebben met Albert Heijn. Dus nogmaals; Dit is puur een INFORMATIEF artikel over het werken bij AH. Wil je bij Albert Heijn werken, ga dan langs bij het plaatselijke filiaal!

Mvg,
Tim

Lanser, 09-05-2013 17:13 #8
Hallo,

Onze zoon zoekt een vakantie baantje voor ongeveer 8 weken tijdens de zomervakantie. Als de school weer begint zou hij ook graag wat uurtjes willen werken maar dit zullen niet zoveel uren kunnen worden. Onze zoon is 15 jaar.
Zijn hier mogelijkheden in? Reactie infoteur, 10-05-2013
Hallo Lanser,

Vaak is dit wel mogelijk. Hij gaat dan gewoon aan de slag als vakkenvuller en geeft aan veel te willen/kunnen werken in de vakantie. Dit is vaak prettig omdat veel andere vakkenvullers op vakantie gaan. Daarna kan het aantal uren bijgesteld worden voor tijdens de school periode.
Dit is puur een informatief artikel en wij hebben geen banden met Albert Heijn. Ik heb dit geschreven uit eigen ervaring na vier jaar werkzaam bij Albert Heijn geweest te zijn.
Neem even contact op met de lokale AH en vraag wat de mogelijkheden zijn.

Robin, 07-05-2013 21:48 #7
Ik ben 13 en ik zou wel vakkenvuller willen woorden maar hoeveel levert dat op per uur? Reactie infoteur, 10-05-2013
Hallo Robin,

De hoogte van het salaris is gewoon in dit artikel vermeld.

P., 06-04-2013 19:20 #6
Ik wil eens weten hoe een contract in elkaar steekt, mijn zoon werk al 2 jaar, ah maar heeft nooit iets gezien in de vorm van een contract.hierdoor rijzen er bij mij vragen hoe de uren worden vergoed, mijn zoon werk 5uur op zaterdag, en krijgt dan te horen dat hij zijn werk moet afmaken. Omdat er meer goederen worden afgeleverd die in de vakken moeten worden geplaatst De overuren worden niet uitbetaald. Graag wil ik weten hoe dit kan. En kan een manager de uren zo maar aanpassen Reactie infoteur, 07-04-2013
Iedereen die bij AH werkt krijgt voor zover ik weet een contract. Ik ben alleen de schrijver van dit artikel en heb dus geen banden met Albert Heijn. Wel heb ik zelf vier jaar bij Albert Heijn gewerkt.

Soms komt er meer vracht en dan kan men inderdaad vragen of je langer kunt blijven om het af te maken. Overuren dienen natuurlijk gewoon uitbetaald te worden.
Ik zou dus even aan de bel trekken en een gesprek met de manager aangaan, wat voor zover ik weet is dit niet de normale gang van zaken.

John de Waard, 31-03-2013 16:52 #5
Goede dag,

Graag wil ik reageren op de vacature van vakkenvuller bij AH. Ik ben op dit moment bezig met mijn HAVO diploma op de lage Waard en ben 16 jaar.

Graag hoor ik of ik bij jullie aan de slag kan. Ik kom uit Alblasserdam.

Met vriendelijke groet,

John de Waar Reactie infoteur, 07-04-2013
Dag Johnh,

Dit is slechts een artikel over het werk bij Albert Heijn. Om te werken bij Albert Heijn zul je contact moeten opnemen met Albert Heijn zelf. Het makkelijkste is door gewoon een bezoek te brengen aan het filiaal waar je zou willen werken.

Kris van Velzen, 31-03-2013 15:06 #4
Geachte meneer of mevrouw,

Ik ben 14 jaar en wordt in oktober 15, ik zit in 3 VWO op het OSG. Ik zou heel graag bij jullie een bijbaantje als vakkenvuller willen. Kunt u mij laten weten of er plaats voor mij is bij AH Hoorn is?
Ik hoop spoedig van u te horen,

Met vriendelijke groet
Kris van Velzen Reactie infoteur, 07-04-2013
Hallo Kris,

Dit is een artikel over het werken bij Albert Heijn. Om te solliciteren zul je toch echt contact moeten opnemen met AH zelf.

Bam, 15-01-2013 11:26 #3
Wat betreft het FIFO vullen, dit klopt dus totaal niet. IK ben zelf namelijk een werknemer bij de AH. Het FIFO vullen heeft dus alleen betrekking tot bepaalde artikelen zoals rookworst of koekjes. Reactie infoteur, 16-01-2013
Wellicht verschilt de aanpak per vestiging ;) Deze tekst is geschreven op eigen ervaring, stellig stellen dat het totaal niet klopt is erg kort door de bocht zonder enige achtergrondinformatie te kennen, vind je ook niet?

Remy Meerman, 10-11-2012 11:47 #2
Geachte meneer of mevrouw

Ik zou heel graag bij jullie komen werken als vakkenvuller. Ik ben 14 jaar over 5 maanden ben ik 15 ik zit op het trias vmbo. Ik studeer economie bedrijf omdat ik veel ervaring wil opdoen in winkels en hoe je goed met geld om moet gaan. Ik hoop snel van jullie te horen.
alvast bedankt
groetjes remy meerman

Robin van Vugt, 02-07-2012 18:51 #1
Ik heb momenteel vakantie tot 27juli en zou graag een vakantie baantje willen als vakkenvuller bij de Albert Heijn.
Na de zomervakantie ga ik naar 4 havo. Kunt u mij laten weten of er in ALblasserdam een baantje voor mij is.
Ook Papendrecht zou voor mij kunnen.
Robin van Vugt Reactie infoteur, 05-07-2012
Hoi Robin,

Ik ben geen medewerker van Albert Heijn, ik heb enkel een artikel geschreven over het werken bij Albert Heijn. Wanneer je er wilt werken zul je er zelf heen moeten gaan. Geef bij de infobalie aan dat je graag zou willen werken. Ze zullen je in de meeste gevallen een sollicitatieformulier geven of doorverwijzen naar de vestigingsmanager.

Succes!

Infoteur: Timkraai
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 19
Schrijf mee!