InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Werken bij EasyWay

Werken bij EasyWay

Werken bij EasyWay EasyWay is een studenten privé-chauffeurs bedrijf dat zich bezig houdt met het transport van auto's en privé-chauffeurswerkzaamheden. Voor deze taken worden eigenlijk alleen maar studenten ingezet. Hoe het is om daar te werken en wat je werkzaamheden zijn lees je in dit artikel.

Functies: Hiker of privé-chauffeur

Als student kun je de functie van hiker of privé-studentchauffeur vervullen. De functie hiker houdt in dat je auto's van A naar B transporteert en daarbij ook de transportformulieren invult, deze afdeling van EasyWay wordt ook wel Fleet Mobility genoemd.
Als privé-chauffeur breng je iemand die een chauffeur nodig is, vaak zakenmensen, naar de plek van bestemming. Je rijdt daarbij in zijn of haar auto.

Transportformulieren

Voordat je als hiker een auto inneemt dien je een transportformulier voor het desbetreffende leasebedrijf in te vullen. Daarop noteer je wat er gevraagd wordt, vaak moet je noteren of er schade is en of onderdelen als de reserveband en het navigatiesysteem wel aanwezig zijn.

Beschikbaarheid en opgeroepen worden

Op internet geef je elke week je beschikbaarheid aan voor de weer erna. Daar geef je aan welk dagdeel je beschikbaar bent om te werken. Als EasyWay een rit voor je heeft wordt je de dag ervoor gebeld. Vervolgens kun je op internet nakijken in welke auto je moet rijden en vanaf welk startadres tot welk eindadres je moet rijden. Ook vind je in je inlogomgeving welke speciale wensen er van de klant zijn.

Hoe ziet je werkdag eruit als hiker?

Hier volgt een globale beschrijving hoe je dag als hiker eruit ziet.
Allereerst wordt er de dag, voor je werkdag, gebeld met de vraag of je daadwerkelijk kunt werken. Vervolgens kun je in je inlogomgeving de ritgegevens uitprinten en de daarbij behorende transportformulieren. Welke formulieren dit zijn vind je in de ritgegevens. Het is handig om ook alvast routebeschrijvingen op te zoeken en deze uit te printen.

Vervolgens ga je uitzoeken hoelaat je weg moet met het openbaar vervoer om op tijd bij het startadres uit te komen. Dit kun bijvoorbeeld doen via de 9292 planner op je computer of mobiel. Vergeet wanneer je gaat slapen niet om je mobiel op te laden en je eventuele navigatiesysteem.

De volgende dag zorg je dus dat je op tijd bij het startadres bent. Bij dit startadres meld je je en vertel je dat je een auto komt halen. Zodra je de sleutels ontvangt kun je de auto opzoeken en het transportformulier invullen. Vaak moet je hierbij ook de schades, zoals krasjes en deuken aangeven op het formulier. Zodra je het transportformulier hebt ingevuld laat je deze ondertekenen en kopiëren door een medewerker van het desbetreffende bedrijf (van het startadres). Als het eventuele navigatiesysteem ook gereed is dan kun je gaan rijden richting het eindadres.

Bij het eindadres parkeer je de auto achteruit in op een parkeerplaats, soms moet dit in speciale parkeervakken, dan staat dit vermeldt in de ritgegevens. Tot slot meld je je bij de balie en zul je een handtekening ontvangen, ook wil de klant vaak een kopie maken van het transportformulier, het origineel hiervan neem je zelf mee.

Het kan zien dat je hierna nog een transport hebt, dan herhaal je al het bovenstaande weer. Als dat niet zo is kan je naar huis gaan. Gedurende de dag noteer je alle aankomst- en vertrektijden, onkosten enzovoort op je ritbon. Als je thuis bent vul je de ritbon digitaal op de site van EasyWay in met een scan van je transportformulier.

Wat maakt werken voor EasyWay aantrekkelijk?

Een aantal goede redenen om bij EasyWay te gaan werken zijn:
  • Een unieke kans om in allerlei auto's te rijden
  • Je komt bij veel bedrijven, hier kun je een goed netwerk opbouwen
  • Je leert een stukje topografie van Nederland kennen
  • Zeer flexibel qua werktijden, je kunt zelf je vrije momenten invullen. Aan de andere kant ben je er dus ook niet altijd zeker van dat er werk voor je is.

Kleding

Als hiker is het de bedoeling dat je representatief gekleed gaat. Dat betekend een pantalon, blouse, nette schoenen en nette jas. Ook lang haar of petjes zijn niet toegestaan.
Als privé-chauffeur is het de bedoeling dat je een net pak draagt. Daarnaast mag je ook als privé-chauffeur geen lang haar hebben of petjes dragen.

Vereisten

  • Je studeert aan het HBO of een universiteit en hebt minimaal 1 dag in de week vrij.
  • Voor hiker ben je 6 maanden in bezit van rijbewijs, als privé-chauffeur ben je minimaal 2 jaar in bezit van een rijbewijs.
  • Bereidt zijn om een rijtest te doen en een dag voor een sollicitatieprocedure naar Breda te komen.
  • De Nederlandse taal beheersen.
  • Beschikken over een studenten OV weekkaart (omdat je met het OV naar het startadres moet komen, en daarmee ook weer naar huis moet komen).
  • Nadat je bent aangenomen dien je een verklaring omtrent gedrag (VOG) naar EasyWay op te sturen, dit kost ongeveer 30 om aan te vragen.

Handig om te hebben

  • Navigatiesysteem
  • Smartphone met internetverbinding en fotocamera

Loon

Het loon wordt maandelijks uitbetaald. De volgende brutolonen zijn van toepassing:

Hikers:

  • 18 jaar 5,50
  • 19 jaar 6,00
  • 20 jaar 6,50
  • 21 jaar 7,21
  • 22 jaar 8,45
  • 23 jaar en ouder 9,95

Privé-chauffeurs:

  • 19 jaar 6,25
  • 20 jaar 6,85
  • 21 jaar 7,21
  • 22 jaar 8,50
  • 23 jaar en ouder 9,95

Sollicitatiedag

Wanneer je bij EasyWay solliciteert zal je misschien uitgenodigd worden om naar het kantoor in Breda te komen. Hier dien je een rijtest succesvol uit te voeren. Vervolgens zal een instructeur alle details over deze baan haarfijn uitleggen. Als de instructeur of een andere medewerker van EasyWay iets anders zegt dan in dit artikel vermeld wordt, dan heeft de medewerker van EasyWay altijd gelijk.
© 2013 - 2017 Ruttger, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Werken als hikerWerken als hikerHet beroep van hiker kan een leuke bijbaan zijn voor studenten. Het verdient bovendien niet slecht en er zijn volop vaca…
Werken als chauffeurWerken als chauffeurVeel chauffeurs zeggen dat zij het mooiste beroep ter wereld hebben. Goederen of personen moeten veilig en snel van a na…
Allen Carr: stoppen met rokenAllen Carr was zelf een verstokte roker. Toen hij na meerdere poging eindelijk met succes wist te stoppen, ontwikkelde h…
De Motorola Moto E: goedkope smartphone met goede prestatiesDe Motorola Moto E: goedkope smartphone met goede prestatiesNa het succes van de Moto G kwam Motorola Mobility met een nieuwe budget-smartphone. De Moto E is nóg goedkoper, mist ee…
De Motorola Moto XDe Motorola Moto XNa de overname van Google in 2012 is Motorola aan de slag gegaan om een smartphone te maken. In 2013 maakten zijn hun co…

Reageer op het artikel "Werken bij EasyWay"

Infoteur: Ruttger
Gepubliceerd: 03-05-2013
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!